Stellantis в търсене на 50 000 C3 и DS3 с дефектни въздушни възглавници Takata
Stellantis продължава да се бори с проблема на Takata
От години въпросът с airbags на Takata натоварва автомобилните производители. За Stellantis, който включва Citroën и DS, предизвикателството продължава. Те търсят десетки хиляди собственици на C3 и DS3, които са оборудвани с дефектните airbags.
Обемно, но непълно изтегляне
В Европа над 500 000 коли са засегнати от акцията на Stellantis за замяна на дефектните airbags от японската компания Takata. Тези airbags, вместо да спасяват животи, създават значителен риск. Нестабилният нитрат на амония, ключов химичен компонент, може да причини неконтролирано експлозиичение в горещи и влажни условия. 234 000 коли са ремонтирани, но остават 113 000 без ремонт.
Защо тези коли са неоткрити?
Причините за липсващи коли са разнообразни:
- Честа смяна на собствениците: C3 и DS3 произведени между 2009 и 2019, често прехвърлят ръце.
- Липса на проследяване: Много от тези коли вече не се обслужват в мрежата на Citroën или DS.
- Износ извън Франция: Някои коли са напуснали Европа, усложнявайки местоположението им.
- Незаявените епави: Повредени или разрушени коли не винаги се обявяват.
Stellantis пред логистично предизвикателство
Stellantis предприема мерки, включително изпращане на препоръчителни писма и онлайнови инструменти, за да помогнат на собствениците да определят дали колата им е засегната. Обаче, тези усилия често срещат структурни пречки.
Един урок за автомобилната индустрия
Случаят с Takata е брутално напомняне за отговорностите на производителите. Въпреки че са направени значителни подобрения, мисиията остава неизпълнена.