Stellantis лансира STLA Frame с гъвкави опции за задвижващи системи
Възможности на платформата
Stellantis представя новата платформа STLA Frame, предназначена да бъде основата за бъдещите модели на компанията. Това включва пикапи и SUV със структура "тяло над рама". Платформата е проектирана да поддържа разнообразие от задвижващи системи, включително вътрешно горене, хибридни, plug-in хибридни и изцяло електрически решения. Възможността за хидрогеново задвижване също е част от опциите. Jeep и Ram ще бъдат първите марки, които ще получат превозни средства на тази платформа.
„Съвместимост с различни задвижващи системи е ключова черта на STLA Frame.“
Новите електрифицирани модели
Изпълнителният директор Карлос Таварес потвърди, че изцяло електрическите и plug-in хибридните варианти ще бъдат първи на платформата. Stellantis ги обозначава като BEV и REEV съответно. BEV моделите се очаква да постигат до 805 километра на един заряд, докато REEV моделите ще достигат до 1,110 километра.
Максимални товарни възможности
Новата платформа предлага максимална теглоиздържливост от 6,350 килограма и полезен товар от 1,225 килограма. Тези показатели важат за BEV и REEV конфигурациите. Платформата ще може да преминава през вода дълбока до 61 сантиметра и е проектирана за използване на 33-инчови гуми, което я прави идеално решение за Jeep.
Размери и конструкция
Дължината на STLA Frame варира между 548,5 и 594,4 сантиметра, а междуосие—от 314,3 до 369,1 сантиметра. Тези размери съвпадат с текущите модели като Jeep Gladiator и Ram 1500 Crew Cab.
Производство и бъдеще
Първи модели на STLA Frame трябваще да бъдат представени до края на 2024, но стартът е отложен за следващата година. Stellantis потвърди, че платформата ще се произвежда в Северна Америка. Това е третата платформа с име STLA, след Medium и Large, като и Medium вече се използва в Европа.