Stellantis признава проблем с излишък на непродадени автомобили
Спад на продажбите на Stellantis в САЩ с 16% през първата половина на годината
Продажбите на Stellantis в Съединените щати паднаха с тревожните 16% през първата половина на годината. Американските марки на компанията също отбелязаха спад: Jeep намаля с 9%, Ram с 26%, Chrysler с 8% и Dodge с 16%. Заради слабия търсене, запасите растат и Stellantis предприема мерки за нормализиране на излишъка от непродадени автомобили.
Ограничаване на запасите
Компанията е установила лимит за инвентаризационните нива в САЩ до 330 000 превозни средства до първото тримесечие на 2025 г. Stellantis сега цели да постигне тази цел до края на тази година, като предлага по-големи отстъпки за моделите от 2024 г. и по-стари.
Намаляване на доставките
През втората половина на 2024 г. Stellantis планира да изпрати 200 000 по-малко автомобили до дилърите в САЩ в сравнение с първата половина на 2023 г. Това удвоява броя на превозните средства в сравнение с предишната оценка.
Причини за проблемите
Световният четвърти по големина производител на автомобили обяснява спада с "влошаване на глобалната индустриална обстановка" и признава, че се сблъсква с нарастваща конкуренция от Китай. Анализ от CarEdge показва, че Alfa Romeo Giulia е най-бавно продаваният автомобил в САЩ със запас от 617 дни през септември. Stelvio е на трето място с 456 дни, а Fiat 500e е четвърти с 454 дни.
Финансови резултати
Stellantis актуализира прогнозата си за 2024 г. от двуцифрена регулирана оперативна доходност до между 5.5% и 7%. Около две трети от спада се дължи на "корективни действия в Северна Америка". Първоначално прогнозираният положителен индустриален паричен поток сега се оценява на -€5 милиарда до -€10 милиарда.
Вътрешни проблеми и бъдеще
Толкова сериозни са проблемите, че Националният съвет на дилърите на Stellantis в САЩ изпрати открито писмо до Карлос Таварес, обвинявайки го за предстоящата "катастрофа". Освен това, главният изпълнителен директор е обвинен за "бързата деградация" на марките Jeep, Ram, Dodge и Chrysler. Договорът на Таварес изтича през януари 2026 г., но председателят на Stellantis, Джон Елкан, наскоро заяви, че търсенето на заместник вече е започнало. Според говорител на компанията, това е нормална практика и Таварес може да остане на поста си дори след изтичането на настоящия му петгодишен договор.