Stellantis потвърдиха подкрепата си за Италия
Изявление на Stellantis за индустриалните дейности в Италия
Stellantis потвърди ангажимента си към италианската автомобилна индустрия, като обеща да не затваря фабрики или да извършва масови уволнения в страната. Това уверение бе дадено от Джузепе Манка, ръководител на човешките ресурси на Stellantis Italia, по време на кръгла маса, организирана от италианското правителство. Стелантис се изправя пред предизвикателства, свързани с честите спирания на производството, спада в търсенето и трудностите с енергийния преход.
Stellantis демонстрира ангажимент за запазване на работните места
Миналия четвъртък, в Рим, Stellantis участва в среща с министъра на индустрията Адолфо Урсо, представители на синдикатите и други участници в сектора. Джузепе Манка заяви:
„Стелантис няма намерение да затваря фабрики в Италия или да извършва масови уволнения.“
Това изявление цели да облекчи опасенията, свързани с икономическите и индустриални трудности, пред които групата се изправя. Stellantis, резултат от обединението между PSA и FCA, е изправен пред сериозни предизвикателства, включително спад в автомобилното производство в Италия. Според синдиката FIM-CISL, продукцията може да падне под 500 000 единици през 2024 г., което е най-ниското равнище от 1958 г. Целта на италианското правителство е да произведе 1 милион единици годишно, заедно със Stellantis и други производители.
Продължаващи проблеми и напрежение със синдикатите
Въпреки своите обещания, Stellantis бе принуден да рационализира операциите си. Фабриката на Мирафиори в Торино, символ на Fiat, често се спира. Понастоящем тя произвежда електрическата Fiat 500 и модели на Maserati. Ниското търсене на скъпи електрически автомобили оказва тежко въздействие върху дейността й.
Синдикатите, като Fiom-CGIL, FIM-CISL и UILM, изразиха недоволство. Те смятат гаранциите на Stellantis за недостатъчни и настояват за директна намеса от страна на президенцията на Съвета.
Предизвикателствата пред електрификацията и китайската конкуренция
Stellantis е изправен пред значителни структурни предизвикателства. Преходът към електрификацията, наложен от европейските регулации, увеличава, според Stellantis, производствените разходи за електрически превозни средства с 40%. Освен това, китайската конкуренция, която има 30% предимство в разходите, наводнява световния пазар с излишък от производствени мощности.
Даниела Поджио, ръководител на комуникацията в Stellantis Italia, подчерта:
„Промяната на сегашните правила на Зелената сделка не би била разумно. Автомобилната индустрия работи с много дълги срокове, а нестабилността на правилата би имала отрицателни ефекти.“
Нови усилия от италианското правителство за подкрепа на сектора
Министър Адолфо Урсо обяви план за подкрепа на италианската автомобилна индустрия, включително фонд от 640 милиона евро за 2025 г. Той също така разкри инициатива между Италия, Франция и Германия за обсъждане на общи стратегии.
Освен това, документ с наименование „non-paper“ относно автомобилите ще бъде представен на съвета „Конкурентоспособност“ на 28 ноември. Този отчет, съставен съвместно с Чешката република, цели да адаптира европейските политики към икономическите реалности на сектора.