Stellantis обещава, че няма да продаде Maserati

Продажбите на Maserati продължават да спадат
Продажбите на Maserati спаднаха с 57% през миналата година с едва 11,300 продадени коли. Година 2025 не изглежда по-добра, тъй като през първите три месеца на тази година продажбите са намалели с още 48% спрямо същия период на 2024 година.
Влиянието на новите тарифи
Новите тарифи, въведени от администрацията на Тръмп, създават допълнителни проблеми за марката. Нито един модел на Maserati не се произвежда в САЩ, което е традиционно един от най-големите пазари за марката. Stellantis е наела консултантската компания McKinsey & Company, за да оцени въздействието на тези тарифи.
Stellantis остава ангажирана
Според Reuters, новият ръководител на Maserati, Сантo Фичили, настоява, че борещата се за оцеляване компания не е за продажба:
„Stellantis потвърждава ангажимента си към Италия, нейните работници и всички свои марки, включително Maserati,“ — казва Фичили.
Изоставени планове за електрически модели
Maserati трябваше да се откаже от плановете си за електрическия модел MC20, поради липса на търговски интерес.
„Пазарните изследвания показват, че клиентите предпочитат мощни ДВГ като Maserati Nettuno V-6,“ обясняват от компанията.
Проблеми с маркетинга
Според бившия изпълнителен директор на Stellantis, Карлос Таварес, проблемите на Maserati се дължат на слаб маркетинг и липса на ясна позиция на пазара:
"Maserati е не само спортни коли, но и гран туризмо, качество на живот и технологии," — Таварес.
Наследството на Stellantis
Докато Stellantis е ангажирана да запази всички 14 марки, групата работи върху намирането на нов главен изпълнителен директор, след оставката на Таварес. Обявление за това се очаква през първата половина на годината.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
