Шофьорите критикуват ненужните технологии в новите автомобили
Производителите на автомобили и технологичната надпревара
През последните години автомобилните производители започнаха огромна технологична надпревара помежду си. Те внедряват все повече нови технологии в колите си, с които да привлекат внимание и да спечелят модерния клиент, за когото смятат, че иска най-модерните екстри.
Разминаване между производители и шофьори
Това действително е така, но изглежда има разминаване между разбиранията на производители и шофьори какво всъщност искат. Поне така изглежда от проучването на JD Power, съобщава CarScoops. „Индексът за технологични изживявания“ открива, че шофьорите не виждат смисъл в доста от най-акцентираните от компаниите екстри.
Ненужни дисплеи и автономни системи
Собствениците на коли например не виждат стойност в допълнителните дисплеи за пътника на предната седалка. Те описват тези екрани като „ненужни“ и сложни за използване. Самите дилъри също не са много очаровани от тях, защото удължават и усложняват процеса по предаване на колата на клиента, тъй като трябва да се отдели повече време да бъдат обучени как да използват този екран.
Шофьорите не харесват и автономните системи в сегашния им вид. Въпросните се нуждаят от вниманието на шофьора по всяко време и съответно не решават никакъв проблем.
Ниска удовлетвореност от новите технологии
Собствениците са недоволни и от екстри като лицево разпознаване, пръстови отпечатъци и управление с жестове. Те определят тези екстри като решаващи проблеми, които дори не виждат като такива. Освен това често са и причина за посещение в сервиз – колите с жестово управление отчитат 43,3 проблема на 100 автомобила.
Технологии, които решават реални проблеми
Шофьорите искат технологии и екстри, които решават реални проблеми. Например системата за сигнализация за обект в сляпата точка е една от много добре оценяваните екстри от шофьорите. Също така изкуственият интелект, който автоматизира и оптимизира управлението на климатроника, получава висока оценка.
Заключение
Според JD Power автомобилните производители трябва да обърнат внимание на това разминаване. Те губят милиони долари в разработката и внедряването на технологии, които не се харесват толкова много на клиентите и в някои случаи дори ги дразнят. Предлагането на екстри, които решават текущи проблеми и желания на шофьорите, ще има много по-положителен ефект, казват анализаторите.