Шефът на Dodge загатва завръщане на Charger с V-8 Hemi

Мат Маклийнър подсказа, че емблематичният осемцилиндров мотор отново пасва на новата платформа
Новият главен изпълнителен директор на Dodge Мат Маклийнър даде ясен знак, че Hemi V-8 може да се завърне под капака на Charger. Изявлението бележи рязка промяна в позицията на марката и съживява надеждите на феновете за мощен осемцилиндров вариант.
„Не се учудвайте, ако се побере.“ — Мат Маклийнър.
Мениджърът отказа директно потвърждение, но намекът бе недвусмислен. Само преди няколко месеца говорител на Dodge заяви, че Hemi физически не пасва в новия Charger. Сега позицията е обратна.
„Това е красотата на тази платформа... Ние не се ангажирахме с една технология, един двигател..“ — Мат Маклийнър.
Ръководителят подчерта, че архитектурата е разработена да поддържа различни силови агрегати. Това позволява на марката бързо да се адаптира към колебанията в потребителското търсене и регулаторната среда.
Регулаторните обстоятелства улесняват връщането към ДВГ
С отслабените изисквания на EPA при настоящата американска администрация, производителите отново разполагат с повече свобода да предлагат мощни бензинови двигатели. Сестринската марка Ram вече обяви връщането на Hemi във версията си 1500 за 2026 г. Hemi се завръща в Ram, а търсенето надмина очакванията. Ръководството на Stellantis иска да използва импулса и при Dodge.
Dodge не се отказва от Charger Daytona EV. Въпреки това бавните продажби ускориха разработката на Charger Sixpack с редови шестцилиндров мотор. Моделът трябва да излезе през четвъртото тримесечие на годината на цена от 51 990 щ.д., приблизително 10 000 щ.д. под електрическата версия.
Официална информация за цената все още няма. Като се има предвид минималното доплащане при Ram, експертите не очакват голяма ценова пропаст. Ръководството на Stellantis се стреми да обяви проекта до края на годината, за да се възползва от засиленото търсене.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
