Сенатор Марко Рубио иска да спре китайските автомобилни производители от продажба на коли, сглобени в чужбина
САЩ въвеждат нови мерки срещу китайските автомобилни производители
Правителството на Съединените щати въвежда значителни тарифи, за да предотврати навлизането на евтини китайски автомобили на пазара. Въпреки това, индустрията в Китай е намерила начини да заобиколи тези мерки, включително производството на автомобили в други държави.
Предложение на сенатор Марко Рубио
Сенаторът от Флорида, Марко Рубио, наскоро предложи законодателство, което може да блокира китайските производители да продават автомобили, произведени в други държави, за да избегнат американските тарифи. Той подчерта, че компаниите създават производствени бази в Малайзия, Мексико и Виетнам, за да избегнат тарифи, които достигат до 100%.
Опасност за американската автомобилна индустрия
Действията на Рубио и подобни стъпки, предприети от администрацията на Байдън, се дължат на предупреждения от страна на американски производствени групи, които твърдят, че наводняването на пазара с китайски автомобили може да бъде "събитие на изчезване" за американската автомобилна индустрия.
Китайските производители на американския пазар
Досега китайските автомобилни производители са се държали настрана от американския пазар, въпреки че Geely's Volvo и Lotus са налични в САЩ. BYD изгражда фабрика в Мексико за производство на пикапи и други превозни средства, а страната вече има няколко китайски марки автомобили на своите улици.
Впечатления от китайските автомобили
Въпреки че китайските автомобили до голяма степен се считат за по-нискокачествени в сравнение с местните и други производители в САЩ, компании започват да осъзнават опасностите, които представя китайската автомобилна индустрия. Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, наскоро тества няколко китайски автомобила и беше впечатлен, отбелязвайки, че американските производители имат много работа пред себе си, за да се конкурират.