Seat ускорява продажбите и електрификацията през 2024 г.
Рекорден ръст за Seat през 2024
Seat приключи 2024 година с изключителен търговски успех, отбелязвайки втория си най-добър рекорд в историята. Компанията е доставила 558 100 превозни средства, отбелязвайки ръст от 7,5% спрямо предходната година. Този успех е особено значим в контекста на силната конкуренция на световния автомобилен пазар.
Cupra - Водещият двигател на растежа
Cupra, премиум марката на Seat, се утвърждава като основен двигател на растежа. Продажбите достигнаха рекордните 248 100 единици през последната година, също с 7,5% повече в сравнение с 2023 година. Сред най-успешните модели са Cupra Formentor с 111 300 единици и Born с 41 800 единици.
„Нови модели като SUV coupé Tavascan и очакваният електрически Cupra Raval подсилват стратегията на компанията към електрификация."
Напредък в електрификацията
Изтъкнат аспект на 2024 година е напредъкът в продажбата на електрифицирани превозни средства. Seat продава общо 97 400 единици електрически и хибридни автомобили, което е увеличение с 17,5% в сравнение с миналата година. Това включва 49 400 хибридни автомобила с ръст 14% и 48 000 чисто електрически автомобили с ръст 5,9%.
Най-важните пазари и рекордни цифри
В сегмента на регионалните продажби Германия остава водещият пазар за Seat с 144 400 продадени автомобила, което е 11,9% увеличение. Испания и Обединеното кралство следват с 87 100 и 67 200 съответно. Извън Европа, успешен растеж се наблюдава и на пазари като Мексико и Израел.
Производство и перспективи за 2025 година
В областта на производството, Seat S.A. е произвела общо 583 218 превозни средства през 2024 година, което представлява увеличение от 9,2%. Заводът в Марторел остава ключов, с 481 020 сглобени автомобила.
„2025 година ще бъде жизненоважна за проекта за градски електромобил, ръководен от Seat за Volkswagen Group," заяви Маркус Хаупт, вицепрезидент по производство и логистика.
Ролята на Seat Ibiza и други водещи модели
Seat Ibiza отново заема водеща позиция с 106 700 продадени единици, което е 37,1% повече спрямо предходната година. Wayne Griffiths, CEO на Seat и Cupra, изтъква значението на отбелязаните цифри и необходимостта от правителствени мерки за ускоряване на прехода към електрически автомобили.
2024 година е ключова за Seat с комбинация от иновации, глобална стратегия и обновление на своите иконични модели. Компанията демонстрира, че е ценен актив за бъдещата стратегия на Volkswagen Group.