известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти

Само четири марки електромобили са печеливши и две от тях може да ви изненадат

Екип MyVe
Екип MyVe
20:00 | 12.05.2025
Време за четене: 03:47 мин.
Само четири марки електромобили са печеливши и две от тях може да ви изненадат

Проучване разкрива сегашните лидери в печелившата индустрия на електромобили

Електрическите превозни средства (EV) може би са бъдещето, но печалбата? Това все още е рядко срещан лукс в света на електромобилите. Проучване разкри, че само четири марки, които произвеждат само електромобили, в момента работят печелившо. За много други компании загубите продължават да се увеличават със значителни темпове. Не е изненадващо, че Tesla и BYD водят класацията, но някои от други водещи имена са по-несподелени.

Оперативни печалби на водещите марки

Проучването разгледа оперативните доходни съотношения на основни марки електромобили и установи, че през 2024 година Tesla отчита оперативен марж от 7.2%, което я поставя точно пред BYD, която има марж от 6.4%. Докато маржът на Tesla е намалял от 2023 година насам, този на BYD е в растеж. Ако този тренд продължи, както много анализатори предвиждат, BYD може скоро да надмине Tesla по доходност на операциите.

„Само 1 от 7 от днешните китайски EV марки ще бъдат печеливши до 2030 година, заявяват анализатори.“

Ключът към растежа на двете тези марки е тяхната вертикална интеграция, което им помага да се разширяват и достигат печалби по-бързо. Другите две марки, анализирани от проучването, които са достигнали печалба, са китайската Li Auto и Серий Груп, която включва марките Seres, Aito и Landian.

Близо до печалба

Докато други електромобилни марки все още не са достигнали печалба през 2024, някои от тях са близо. Например, Zeekr, която оперира като част от Geely, има оперативен марж от -8.5% през миналата година, но благодарение на нарастващите продажби, тя може скоро да започне да генерира печалби за своята майка компания. Подобно на това, както Xpeng, така и Leapmotor се движат в правилната посока, за да станат печеливши, като са намалили загубите си повече от наполовина от 2023 до 2024 година.

„Nio е друг важен играч на китайския EV пазар, но миналата година нейният оперативен марж беше все още над -30%, което показва, че има дълъг път, преди да стане печеливша.“

Текущото състояние на другите марки

Tesla остава единствената не-китайска марка електромобили, която стана печеливша. Данните показват, че Polestar все още не е станала печеливша, въпреки че е намалила загубите си през 2024. Подобно, Rivian все още има отрицателно оперативно доходно съотношение, но като Polestar, получава значително външно финансиране.

Lucid държи рекорда за най-големите загуби в индустрията на електромобили. Според Rho Motion, тя отчита -374% оперативен марж през 2024. Обаче, това е намаление от над -500% през предходната година, а финансовата подкрепа от Саудитска Арабия помага да се поддържат тези значителни негативни маржове.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: