Само 19% от китайските електромобилни марки ще бъдат печеливши до 2030 г.
Анализ на Alixpartners: само една от седем китайски марки електромобили ще излезе на печалба до края на десетилетието
Консултантската агенция Alixpartners прогнозира, че само една от седем китайски марки, произвеждащи електромобили, ще бъде печеливша до края на десетилетието. Останалите марки ще трябва да се консолидират, да напуснат пазара или да се борят за малък пазарен дял.
Ценова война и натиск върху маржовете
Вече почти две години продължава ценовата война, която оказва сериозен натиск върху маржовете на някои китайски производители на електромобили. Големите играчи като BYD и Tesla се стремят да консолидират своите доминиращи позиции, което допълнително утежнява ситуацията.
Промени в средната продажна цена и маржовете на печалба
Средната продажна цена на автомобилите в Китай е спаднала с 13,4% през последната година. Въпреки това, средният марж на печалбата на производителите се е повишил до 7,8% през 2023 г., спрямо 6,3% през предходната година, според анализа на Alixpartners.
Прогнози за 2030 г.
До края на 2030 г. се очаква китайските производители на електромобили да държат 33% от световния автомобилен пазар и 45% от продажбите на нови енергийни автомобили (NEV), включително електромобили (EV) и хибридни електромобили (PHEV).
Понижена прогноза за европейския пазар
Alixpartners понижи прогнозата си за дела на китайските марки на европейския автомобилен пазар от 15% на 12%. Един от интересните изводи на агенцията е, че китайските производители имат предимство поради възможността за по-дълги работни часове на служителите си, което е невъзможно в Европа и САЩ.