Рециклирането може да донесе 15% от материалите за батерии в Европа
Потенциалът на рециклирането в индустрията на батериите
Скорошно изследване посочва, че рециклирането на батерии може да бъде от съществено значение за създаването на нови батерии. Около 15% от материалите, необходими за производство в Европа, биха могли да се осигурят чрез този процес.
Настоящи предизвикателства
Рециклирането на батерии все още не е напълно ефективна индустрия, въпреки интересните проекти, които са в процес на разработка. Някои автомобилни производители, като Рено, инвестират в кръговата икономика относно батериите.
Глобална перспектива
Тази стратегия може да се окаже успешна за околната среда, тъй като добивът на материали не е щадящ за планетата. Намалявайки добива, въздействието върху околната среда от електрическите автомобили може да се сведе до минимум. В Европа рециклирането може да осигури до 15% от необходимите материали, включително 14% от лития, 16% от никела и 17% от мангана.
„Рециклирането може да намали въглеродния отпечатък с 19% в сравнение с добива в Австралия.“
Потенциал за бъдещето
Също така, до 2040 г. рециклирането на кобалт може да задоволи 94,48% от нуждите от този материал. Рециклирането би могло да осигури материалите за производството на милиони автомобили.
Проблеми и решения
Изследването от Transport & Environment показва, че рециклирането на батерии е далеч от това, което трябва да бъде до 2030 г. В Европа само 8% от обявените проекти са в действие, а други 4% са в строеж.
Тези трудности обаче могат да бъдат решени с помощта на Европейския и национални фондове чрез Circular Economy Act и други закони, които подкрепят кръговата икономика и критичните суровини.