известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Разлики между Lada Iskra и Dacia Logan: Кое е по-добро?

Екип MyVe
Екип MyVe
15:09 | 03.07.2024
Време за четене: 02:40 мин.
Разлики между Lada Iskra и Dacia Logan: Кое е по-добро?

Руснаците реагираха остро на сравнението, че Lada Iskra е ребрандирана Dacia Logan. Това ги принуди да обяснят какви са разликите с Logan, който до неотдавна се произвеждаше в Русия на същите производствени мощности, където сега се прави Lada Iskra. Засегнати от обвиненията в кражба на платформа, те твърдят, че платформата е само частично еднаква.

"Горната част на платформата на Iskra е напълно оригинална, като само някои вътрешни елементи на каросерията са еднакви за Iskra и Sandero", обясняват от "АвтоВАЗ". Lada Iskra е изградена на опростена версия на френската платформа CMF-B, която "АвтоВАЗ" получи правото да използва, след като Renault напусна Русия през 2022 г.

Руският модел е оборудван с McPherson отпред и полунезависима греда отзад. Докато бюджетните Logan и Sandero от третото поколение са базирани на същата архитектура, Iskra трябва да разчита на решения от Lada Vesta поради санкциите. Размерите също се различават: Lada Iskra е с дължина 4333 мм, широчина 1777 мм, височина 1517 мм и междуосие 2603 мм, докато третото поколение Logan е по-дълго с 63 мм, по-широко със 71 мм и по-ниско с 16 мм, а междуосието е с 46 мм по-дълго.

По-рано "АвтоВАЗ" съобщи, че за "технологична независимост" в дизайна на Lada Iskra са използвани около четиристотин нови части. Руският производител е локализирал или импортирал значителен брой компоненти, от такива за купето до електронни части. Най-очевидният пример са китайските скоростни кутии. Домашната трансмисия (петстепенна механична) ще остане само в най-евтините версии с осемклапанния двигател VAZ-11182 с мощност 90 к.с., докато 16-клапанният агрегат VAZ-21127 със 106 к.с. ще се задвижва от внесена шестстепенна "ръчна" или CVT WLY.

През юни финландско издание публикува статия, в която авторът обвини "АвтоВАЗ" в кражба на чертежи на модела Logan от трето поколение. Според финландския журналист, седанът Iskra е създаден на базата на решения, откраднати от Renault, като френската и румънската марка нямат нищо общо с новия продукт.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: