Mercedes E 500 на цената на Dacia: разкрийте уловката!
Mercedes 500 E или E 500 за под 120 000 лева вече почти не може да се намери
Ние обаче попаднахме на един за 25 000 лева – но къде е уловката?
W 124, който се прави на E 500
Ценителите и феновете на старите Benz-ове надали биха се оставили да бъдат подведени: защото тук нямаме среща с някой от легендарните Mercedes W 124 500 E/E 500! Освен „малко коне“, на автомобила му липсват и доста дизайнерски акценти.
Освен базовия модел – W 124, и логото E 500 отзад, този екземпляр няма почти нищо общо с т.нар. „Porsche-Benz“. Предната броня е от друг вид, няма чистачки на фаровете, джантите не са правилният модел… списъкът с неточности е дълъг. Разбира се, много собственици на 500 E или E 500 не карат седана с обикновените джанти с осем отвора. Но в случая с тази реплика „обувките“ са от W 221 S 600 V12!
Недостатъчно мощност и твърде скромно оборудване
Не само по отношение на екстериора, но и интериора на този E 280 има какво да се желае: защото автомобилът е оборудван твърде скромно, за да може да се мери с мощния седан и да се счита за истинска реплика на 500. Освен това в старата E-класа липсват например електрическо регулиране на седалките, електрически стъкла отзад, отопление на седалките и круиз контрол. Защото въпреки своите 320 к.с. (500 E разполага с 326 к.с.), 500 е повече стилен круизър, отколкото „бегачка“.
И все пак, не си мислете, че легендарният Benz не е бърз: при E 500 Mercedes обещава 6,1 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. За тези постижения на 280 обаче не му достигат работен обем 2,2 литра и 127 к.с. Освен това седанът със 193 к.с. разполага с шест, а не с осем цилиндъра.
Въпреки това, общото състояние на автомобила изглежда доста добро. Според продавача 124-ката била преминала преглед пред TÜV без никакви проблеми през 2023 г. В момента печката не работи и има нужда от ремонт на тапицерията на тавана.
На снимките никъде не се виждат ръжда, вдлъбнатини по каросерията или мръсотия в интериора. Старият Benz обаче е навъртял 223 700 километра и вече е при своя четвърти собственик – затова не бива да очаквате, че е в състояние на музеен експонат.