Разлика в разходите за труд поставя проблем пред автомобилните производители в Германия

Производствената стойност на автомобилите в Германия превръща САЩ в изгодна алтернатива
Ново изследване разкрива сериозното предизвикателство пред автомобилните производители в Германия. Високите разходи за труд добавят около 3,300 долара към крайната цена на всяко ново произведено превозно средство. За сравнение, аналогичните разходи в САЩ са около 1,340 долара, а в Мароко едва 106 долара.
Търсене на по-ниски разходи
С въведените митнически тарифи от президента Тръмп, чуждестранните производители на автомобили, включително германските, обмислят възможността да произвеждат повече превозни средства в рамките на САЩ. За Audi това означава създаване на производство в САЩ за първи път.
Това не е единствената причина за преместване на производството от Германия към САЩ. Избягването на високите вътрешни разходи за труд също играе значителна роля.
Според ново изследване на консултантската фирма Oliver Wyman разликата в разходите за труд между Германия и други страни е огромна. Изследването обяснява и причината, поради която германското производство на автомобили е намаляло с повече от четвърт през последното десетилетие.
Конкурентоспособността на други пазари
В САЩ разходите за производството на автомобили са значително по-ниски от тези в Германия, а производството в Китай е дори още по-евтино. В Китай, разходите за труд се изчисляват на 585 долара за автомобил.
„Възниква въпросът как можем дори да продължим да произвеждаме автомобили в Германия в бъдеще,“ казва Фабиан Брандт, ръководител на Oliver Wyman в Германия, за вестник Handelsblatt.
Алтернативи на хоризонта
Ако митническите тарифи някога престанат да бъдат проблем и намаляването на разходите за труд стане основен приоритет, съществуват дори по-добри алтернативи от Китай: в Мексико трудовите разходи са 305 долара на автомобил, а в Румъния 273 долара. В Мароко, разходите са невероятни — само 106 долара на автомобил.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
