Разходите за ремонт на електромобили намаляват, но все още изпреварват тези на ДВГ

Повече опит, по-ниски разходи
Сервизите натрупват опит с електромобили. Това сваля цената на ремонта след катастрофи. Все пак електрическите модели остават по-скъпи за поправка от техните бензинови и дизелови аналози.
Данни от Германската застрахователна асоциация
През 2023 г. средната каско щета при електромобилите беше с 20–25 % по-висока от тази при ДВГ. Новото изследване показва спад до 15–20 %. Тенденцията се приписва на по-доброто познаване на техниката и нарастващия брой специалисти.
„Колкото повече електромобили има по пътищата, толкова по-малки стават разликите в щетите спрямо коли с двигатели с вътрешно горене.“ — Аня Кефер-Рорбах, заместник генерален директор на GDV.
„По-широката гама модели достига до по-голяма потребителска база, а сервизите, фирмите за пътна помощ, пожарните служби и оценителите вече имат повече опит с повредени електрически автомобили.“ — Аня Кефер-Рорбах.
Пазарът на електромобили в Германия
В началото на 2024 г. в Германия бяха регистрирани 1,65 милиона електромобила. Това е петкратно увеличение спрямо 2021 г. Дeлът им достигна 3,3 % от всички автомобили в страната. Растящият парк ускорява обучението на участниците в ремонтната верига.
Перспективи за бъдещето
Очаква се допълнително сближаване на разходите между двата типа автомобили. Електромобилите постепенно се превръщат в “новото нормално“ за сервизи, застрахователи и потребители. Цените вероятно ще продължат да спадат с увеличаването на дела им на пътя.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
