Ръководителят на Toyota твърди, че всички автомобили трябва да са забавни

Промяна в подхода под ново ръководство
През началото на 2017 година, бившият изпълнителен директор и президент на Toyota, Акио Тойода, обяви нов курс за компанията: „Никакви повече скучни коли.“ Това заявление бе подкрепено с вълнуващи модели като GR Yaris, GR Corolla и Supra. Представената концепция GR GT3 напълно вероятно ще се появи като пътен автомобил, може би с марката Lexus.
Акио Тойода предаде управлението на Коджи Сато в началото на 2023 година, който също така споделя виждането на своя предшественик. На пресконференция, свързана с последните финансови резултати на компанията, новият ръководител на Toyota повтори своята позиция срещу скучните автомобили:
„Колата не е кола, ако не е забавна. За това никога няма да позволим нашите автомобили да се превърнат в стоки.“
Вълнуващи нови модели и концепции
Тази ангажираност към вълнуващи автомобили бе потвърдена преди излизането на Lexus IS500 Ultimate Edition, което представлява прощаването със спортния седан V-8. Все пак, вероятно не е краят на осемцилиндровите модели на Toyota/Lexus, след като GR GT3 се очаква с нов V-8 двигател.
Коджи Сато заяви, че леките дизайнерски промени и поетапните подобрения на ефективността вече не са достатъчни за успех. Вместо това, Toyota се ангажира да прилага същата „страст“, която е видима в моделите Gazoo Racing и в стандартните си автомобили. Ръководителят цели да „инсталира този начин на мислене във всеки от нашите проектни екипи“ с цел да донесе повече вълнуващи продукти на пазара.
Бъдещето на спортните автомобили на Toyota
Според Сато, спортните автомобили трябва да бъдат „елегантни“, като добави, че могат да се очакват още от тях. Макар че не предостави конкретни данни, отвъд GR GT3, Toyota намеква за възраждането на Celica.
Toyota изследва възможности за малки електрически купета с FT-Se концепция, но нейното производство се очаква не по-рано от 2027 година. GR Yaris M Concept, представен в началото на годината, може да представлява първия намек за завръщането на MR2.
Акио Тойода, който премина на позиция председател след оттеглянето си като изпълнителен директор, предпочита спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене:
„За мен, като главен шофьор, определението за спортен автомобил е нещо с мирис на бензин и шумен двигател.“
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
