Производствата на батерии: Достатъчно ли е стриктна Европа към китайските гиганти?

Нов доклад поставя въпроси относно липсата на изисквания за преноса на технологии в партньорствата между Азия и Европа
Според ново проучване, проведено от Transport & Environment (T&E), липсата на изисквания за пренос на технологии в партньорствата между азиатските и европейските производители на батерии е сериозен проблем. Въпреки че има субсидии от Европейския съюз, отсъствието на такива изисквания може да навреди на конкурентоспособността на Европа.
Липса на дългосрочен пренос на компетенции
Докладът обръща внимание на две конкретни партньорства: между Volkswagen и Gotion в Германия и между CATL и Stellantis в Испания. Експертите отбелязват отсъствието на 'дългосрочен пренос на компетенции', фокусирайки се изцяло върху задоволяване на краткосрочните нужди от батерии. Липсата на европейски правила в тази област е основен причинител на проблема.
Нарушения на екологичните норми
Докладът също така разкрива случаи на нарушения на правилата за замърсяване на въздуха, включително в заводите на CATL в Унгария и LG в Полша. Въпреки че правителствата на Унгария и Полша са предоставили 900 милиона евро в помощ, Европейската комисия не е наложила никакви специфични условия за околната среда или социална отговорност на тези азиатски гиганти.
Големите въпроси за сектора на батерии
Според Юлия Полисканова от T&E, партньорствата между Азия и ЕС са били представяни като средства за обмен на знания, но всъщност не водят до местни ползи. Европейската комисия трябва да използва всички налични правни средства, за да изисква пренос на интелектуална собственост. Необходими са ясни правила.
„Ако не предприемем действия, Европа рискува да се превърне в гигантска фабрика за сглобяване“ — изявление от T&E.
Докладът препоръчва изработването на глобална стратегия за веригите на доставки на батерии. Европейската комисия ще представи своя план за автомобилния сектор на 5 март.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
