Преглед: Lamborghini Huracán Sterrato 2024 блести на пътя, но копнее за офроуд
Huracán Sterrato: Най-добрият модел на Lamborghini за ежедневна употреба
Bridgestone A/T гуми осигуряват добро сцепление на асфалт.
16.2 сантиметра просвет е много за Lambo, но не и за офроуд.
Опитът ми с карането на офроуд
През целия си живот съм карал по черни пътища. Детството ми премина в пустинята с триколки и по-късно с Volkswagen бъги на емблематични места като Glamis, Johnson Valley и Ocotillo Wells в Калифорния. Като възрастен, участвах в състезания с въздушно охлаждани VW на Baja 1000 и ралита като Rebelle Rally. Най-скоро построих, състезавах се и достигнах подиума с повдигнат Miata.
Знам как да карам кола в пясък и да остана в границите на нейните възможности. Така че, когато Lamborghini ми каза, че мога да имам Huracán Sterrato, но трябва да се придържам към асфалта, бях малко раздразнен.
Докато не мога да ви кажа как се държи суперколата на Lambo, когато пътят стане по-груб, ще използвам това ревю, за да ви разкажа как се кара в града и как мисля, че би се държала извън пътя. Ще разгледам и техническите аспекти, доколкото мога.
Huracán Sterrato: Поведение на пътя
Sterrato излезе миналата година като офроуд ориентирана версия на Huracán, и всички 1,499 бройки са продадени. Докато не мога да я карам офроуд, мога да я използвам като ежедневна кола в малкото си пустинно градче. О, колко внимание привличам! Никога не съм бил фен на дизайна на Huracán - за мен изглежда като геометрична палачинка - но матовият зелен цвят, черните калници и покривният багажник ми харесват. Не мога да спра на червен светофар или да вляза в Chipotle без да привлека погледите на всеки друг човек. Някои са фенове, които с нетърпение ме питат за колата. Други ме гледат накриво отдалеч и минават с лепенка "Върни се в Л.А." на задния си прозорец. Аз съм местен, но какво да се прави.
За една седмица върша ежедневните си задачи и откривам, че седалките не са твърди, нито толкова тесни, че да ме притесняват. Sterrato е с почти 5 сантиметра по-висок от стандартния Huracán, седейки на 16.2 сантиметра от земята. Височината улеснява влизането и излизането. Моята 81-годишна майка нямаше проблеми, когато я взех на разходка. Все пак, понякога закачам предната част на някои особено стръмни алеи, но повечето от времето това не е проблем.
Интериор и удобства
В предния багажник има около 113 литра пространство, достатъчно за няколко торби с хранителни стоки, а ако исках, можех да закрепя по-големи предмети на покривния багажник. Въпреки това, видимостта назад е ужасна. Ако някое превозно средство има нужда от огледало с камера, това е Sterrato. Стандартното огледало за обратно виждане просто ми показва жалузите над двигателния отсек. Изглеждат страхотно отвън, но бъдете подготвени да използвате страничните огледала, за да компенсирате.
Любимата ми вътрешна функция е воланът. Размерът му е перфектен за моите ръце, покрит е с велур за по-добро сцепление, а плоското дъно оставя място за коленете ми. Мислех, че ще мразя превключвателя за мигачите на волана, но той ми позволява да запазя по-добър захват, докато давам сигнал. Искам това в моята кола!
Инфотейнмънт система
Инфотейнмънт системата обаче не е страхотна. Системата е доста бавна и Apple CarPlay изглежда бъгав, прекъсвайки повече от веднъж. Прегледах всички менюта и никога не намерих калкулатор за ефективност, така че не съм сигурен какъв точно беше разходът ми на гориво по време на ползването на колата. EPA дава на Sterrato комбиниран разход от 15 мили на галон, и нямам причина да се съмнявам в това число. Sterrato има възможност да показва моята ширина и дължина, както и текущата ми посока. Като любител на картите, много го оценявам.
Поведение на пътя
Карането в града е доста лесно в режим Strada, който държи 5.2-литровия V-10 под контрол. 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител превключва бързо и не е груба. В този режим е лесно просто да се движиш из града без стрес. Въпреки това, покривният багажник създава доста шум от вятъра, особено при магистрални скорости. Между това, шумът от Bridgestone Dueler A/T гумите и ревът на V-10 двигателя, едва чувам подкаста си докато се движа по магистралата.
Но това е Lamborghini и искам да усетя всичките 602 конски сили и 560 Нм въртящ момент. Имам достатъчно плоски, прави, асфалтирани (за съжаление) пътища наоколо. Правя разузнавателен пробег, за да се уверя, че пътят е в добро състояние, обръщам се и превключвам на режим Sport. Пускам педала до метал и… е, малко е разочароващо. Отнема момент, докато мощността се включи от място. Въпреки това, след преминаване на втора предавка, Sterrato показва истинския си характер и сърцето ми започва да се ускорява - е, малко. Може би съм карал твърде много чисто електрически превозни средства напоследък с тяхната мигновена мощност, но времето на тази кола от 0-100 км/ч за 3.4 секунди сега ми се струва почти бавно. Lucid би я победил от място.
Не се притеснявайте. Наследникът на Huracán, Temerario, ще бъде електрифициран с време от 0-100 км/ч за 2.7 секунди и повече от 900 к.с. Уау.
Все пак, вземам Sterrato до трицифрени скорости и колата се чувства уверена и стабилна без никакви нестабилни реакции на задните колела, когато натискам спирачките. В завоите усещам по-малко сцепление от A/T гумите на асфалта, отколкото очаквах във всеки друг Huracán, но Sterrato все пак държи планинския път при 110-130 км/ч без проблем.
Huracán Sterrato: Офроуд възможности
Huracán Sterrato се държи добре на пътя, но е създаден с много офроуд части. Bridgestone всесезонните гуми са с размери 235/40/R19 отпред и 285/40/R19 отзад, а протекторът изглежда като добър компромис за шофиране на и извън пътя. По-малко колело би позволило повече странична стена, но Sterrato има големи спирачки. 19-инчовото колело е най-малкото, което можете да ползвате.
Не получавате резервна гума със Sterrato, което не е добре, защото повредата на гумите е най-честият проблем, с който се сблъскват хората, когато излязат извън асфалта. Bridgestone гумите са run-flat, така че на теория можете да карате 80 км при 80 км/ч с пробив в страничната стена или протектора. Тези, които са прекарали време извън пътя, знаят, че разкъсването на страничната стена е по-често от пробив. Моята препоръка е да закрепите пълноразмерна резервна гума на покривния багажник. За това е предназначен.
Не мислете, че ще покорите Rubicon Trail с тази кола. Може да е повдигната до 16.2 сантиметра просвет, но това е по-малко от типичния кросоувър SUV. Геометрията все още е ужасна с ъгли на подход, преход и отпадане съответно 10.4, 14.7 и 26.5 градуса. Да бъдем справедливи, ъгълът на отпадане всъщност е доста добър, надминавайки Ford Ranger Raptor с 0.1 градуса. Все пак ще закачите почти всичко друго, опитвайки се да преминете през всички, освен най-малките препятствия, и докато има някаква защита под колата, тя не е това, което бих нарекъл здрава.
Занесох колата до местното място за смяна на масло, за да мога да я разгледам добре отдолу. Lamborghini добавя метална защита на предната и средната част на колата, но тя е само около 3 мм дебела. В някои места е използвана твърда пластмаса, а това, което покрива двигателя, е най-крехкото от всички. Нищо не покрива изпускателната система.
Що се отнася до окачването, не е като магнитните амортисьори на Sterrato да имат дълъг ход, нито контролните рамена изглеждат по-дълги. Lamborghini не потвърди, но не мога да си представя, че Sterrato има повече ход на колелото от пътния Huracán. Между геометрията и хода, тази кола е предназначена за равни рали пътища с малко неравности. Не бих я подлагал на скоростни изпитания.
Все пак бих я взел на дюните. Просто свалете налягането на гумите и оставете системата за задвижване на всички колела и автоматичния заден диференциал да си свършат работата. Пясъкът няма да повреди нищо под колата, и стига да повдигнете малко преди да достигнете върха на дюната, няма да я изстреляте. Може все още да имате проблеми с надигането на носа при слизане от стръмни дюни, но вземането под ъгъл би помогнало. Планът ми за тази кола беше да я покарам по меките пясъци на Pismo Beach и да заснема епични снимки, но, уви, адвокатите на Lamborghini ми отказаха – и на вас – това удоволствие.
Както споменах, всички бройки са продадени, така че не трябва да се притеснявате да съберете почти $280,000, за да я откарате от шоурума. Тази цена включва $2,100 данък за голям разход на гориво и $3,695 такса за доставка. Не включва $16,500 за страхотната матова зелена боя, $7,600 за спортните седалки, $6,000 за кованите колела или $2,600 за допълнителните LED рали светлини отпред, които легитимно изглеждат като от AutoZone. Всичко казано, моят тестов модел струва $360,349, което е седем пъти повече от цената на моето висше образование.
Все пак, не мога да отрека, че Sterrato е най-лесният Lamborghini Huracán, който можете да карате ежедневно. Повишената височина на каране означава, че можете да се движите из града без страх от неравности, а режимът Strada държи мощността под контрол, когато ограниченията на скоростта са ниски. Вероятно е наистина забавно на гладък черен път също. Но отново, как да знам?