Предпазване на двигателя от износване и повреди
Двигателите с вътрешно горене имат оптимални режими на работа, при които се постига максимална тяга. Ако човекът зад волана се съобразява с тях и ги спазва, тогава силовият агрегат ще служи дълги години без повреди.
Същевременно има и режими, които водят до износване на триещите се части и рязко намаляване на ресурса на задвижващия тракт. Ако двигателят бъде изведен извън границите на оптималните за него обороти и натоварвания, има голяма вероятност от повреда.
Какви са тези режими и от какво трябва да се притесняват шофьорите?
Ниски обороти и износване
В двигателя има множество триещи се части, чийто живот зависи от скоростта на въртене на коляновия вал. Износването на бутални пръстени, втулки, гърбици на разпределителния вал и други елементи става под влиянието на натоварването при различни скорости и при резки промени в режима на работа на двигателя.
Най-лошото за двигателя е, когато се прилага високо натоварване при ниски скорости, съчетани с рязко повишаване на температурата. Износването на триещите се повърхности в този режим е максимално. Лагерите, стените на цилиндрите и буталните пръстени също страдат.
Оптимален режим
Износването на буталните пръстени и вътрешните стени на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg