известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Volvo EM90: електрическият модел, който не успя

Екип MyVe
Екип MyVe
19:00 | 23.05.2025
Време за четене: 01:32 мин.
Volvo EM90: електрическият модел, който не успя

Кратка изява на китайския пазар

Преди малко повече от година, Volvo представи на китайския пазар електрическия EM90. Този тип автомобил се ползва с престижен имидж в Китай и сегментът е в растеж. Въпреки това, само 140 автомобила са доставени от началото на 2025 г., а общо по-малко от 1 000 са продадени за една година. В резултат, Volvo реши да изтегли модела от пазара и EM90 няма да достигне до Европа.

Успехът на Zeekr 009

В същото време моделът Zeekr 009, на който EM90 се базира, е продал 6 647 бройки за последните три месеца. Това показва, че проблемът не е в самото превозно средство. EM90 е продаван на по-висока цена, но с по-малко оборудване в сравнение с Zeekr 009.

„Volvo са надценили потенциала на своята марка и не са разбрали, че времето на европейските марки с високи цени е приключило.“

Уроците от провала

Неуспехът на Volvo EM90 е урок, че прилагането на китайска технология с европейско лого не гарантира успех. Клиентите предпочитат оригинала, както беше, когато китайските производители имитираха европейските. Много производители все още разчитат на тази стратегия за оцеляване на китайския пазар.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: