Volvo EM90: електрическият модел, който не успя

Кратка изява на китайския пазар
Преди малко повече от година, Volvo представи на китайския пазар електрическия EM90. Този тип автомобил се ползва с престижен имидж в Китай и сегментът е в растеж. Въпреки това, само 140 автомобила са доставени от началото на 2025 г., а общо по-малко от 1 000 са продадени за една година. В резултат, Volvo реши да изтегли модела от пазара и EM90 няма да достигне до Европа.
Успехът на Zeekr 009
В същото време моделът Zeekr 009, на който EM90 се базира, е продал 6 647 бройки за последните три месеца. Това показва, че проблемът не е в самото превозно средство. EM90 е продаван на по-висока цена, но с по-малко оборудване в сравнение с Zeekr 009.
„Volvo са надценили потенциала на своята марка и не са разбрали, че времето на европейските марки с високи цени е приключило.“
Уроците от провала
Неуспехът на Volvo EM90 е урок, че прилагането на китайска технология с европейско лого не гарантира успех. Клиентите предпочитат оригинала, както беше, когато китайските производители имитираха европейските. Много производители все още разчитат на тази стратегия за оцеляване на китайския пазар.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
