известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Ползите и вредите от „продухването“ на двигателя: Газ до ламарините

Екип MyVe
Екип MyVe
18:40 | 05.07.2024
Време за четене: 01:35 мин.
Ползите и вредите от „продухването“ на двигателя: Газ до ламарините

Съвременните автомобили с механична трансмисия разполагат с индикатор за превключване на предавките, който помага на шофьорите да пестят гориво. Автоматичните трансмисии и CVT също са проектирани с цел ефективност, като не позволяват оборотите да прехвърлят 2000 об/мин. Въпреки това, ниските обороти могат да доведат до негативни последици за двигателя.

При ниски обороти се наблюдава ниско налягане на маслото, което води до влошаване на смазването на лагерите на коляновия вал. Освен това, впръскването на масло в картера е по-слабо, което влошава смазването на стените на цилиндрите. Постоянното шофиране на ниски обороти увеличава въглеродните отлагания в горивната камера и върху запалителните свещи.

Форсирането на двигателя на място не е достатъчно и може да повреди буталото поради недостатъчно налягане в цилиндъра. Също така, форсирането на студен двигател може да доведе до маслен глад и повреда на двигателя. От друга страна, високите обороти са полезни за почистване на горивните камери и запалителните свещи от нагари и отлагания.

За да се поддържа здравословно състояние на двигателя, се препоръчва периодично развъртане до 4500 об/мин за поне двадесет минути на магистрала. За дизелови двигатели процедурата е също полезна, но оборотите трябва да се поддържат на 4000 об/мин.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: