Polestar се възползва от новите възможности
Стратегията на Polestar за разширяване на пазара
Polestar е относително млад играч в автомобилната индустрия. Марката, създадена от Volvo и нейния собственик Geely през 2017 година, претърпява трудности в постигането на своите продажбени цели в последните осем години. През август 2024 година, Polestar назначава нов главен изпълнителен директор, Майкъл Лошелър, с цел да насочи компанията към печалба.
Сега, Лошелър има интересен план: той се стреми да привлече клиентите на Tesla, които са недоволни от политическите възгледи на Илон Мъск.
Политиката на Мъск
Мъск често попада в центъра на противоречия, много от които е предизвикал сам. Подкрепата му за президента Доналд Тръмп и изказванията му за политиката в други страни поляризират мненията на потребителите. Например, през декември 2024 г., той открито подкрепя немската крайна десница AfD, което също поражда полемики.
Гласовете на недоволство като възможност
Лошелър вярва, че това може да бъде в полза на Polestar. В интервю с Bloomberg News, той споменава, че получават много оплаквания от хора, които не одобряват политиката на Мъск. По негови думи, важността на тези гласове не трябва да се пренебрегва, като много хора изразяват негативни чувства.
„За Германия, подкрепата на политически партии от човек извън страната е сериозен въпрос. Аз смятам, че това е напълно неприемливо. Това е чиста арогантност, която няма да работи.“
Макар и критичен, Лошелър признава успехите на Мъск и целта му е да се възползва от недоволството на собствениците на Tesla.
Финансови предизвикателства пред Polestar
Polestar изразходва около 110 милиона долара месечно, оцелявайки благодарение на близо милиард финансиране от банки. За да обърне финансовото си положение, компанията трябва да намали разходите и да въведе нови модели, с надеждата да спечели пазарен дял.