известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Европа планира забрана на ДВГ до 2035 г.

Екип MyVe
Екип MyVe
22:50 | 12.12.2024
Време за четене: 03:45 мин.
Европа планира забрана на ДВГ до 2035 г.

Политическо напрежение около забраната

След сериозни критики от автомобилните производители и правителствата относно ускореното прекратяване на двигателите с вътрешно горене от Европейския съюз, някои политици също се противопоставят на забраната за 2035 година. Най-голямата политическа група в Европейския парламент, Европейската народна партия (ЕНП), натиска висшестоящите от Брюксел да променят това решение. Според черновата забраната "трябва да бъде отменена".

Искания за промени в забраната

ЕНП настоява двигателите с вътрешно горене да останат в колите, които използват алтернативни горива и след средата на следващото десетилетие. Освен това, черновата документи отбелязва, че производителите трябва да могат да продават хибридни автомобили и след 2035 година. На фона на намаляващото търсене, много автомобилни компании в Европа са отложили амбициозните си цели за електромобилите. Дори компания като Volvo е заявила, че вероятно ще продължи да продава автомобили с бензинови двигатели след 2030 година.

Преразглеждане на емисионните норми

Преди това, ЕНП иска отлагане на по-строгите емисионни регулации, които трябва да влязат в сила следващата година, до 2027-а, за да предпази компаниите от плащане на глоби. Както бе съобщено по-рано, сегашната средна цел на флотата от 115.1 г/км ще намалее с около 19% до 93.6 г/км през 2025 година. Автомобилните компании плащат глоба от €95 за всеки грам над целта за емисии на флотата.

Финансови последствия за индустрията

Изпълнителният директор на Renault, Лука де Мео, изчислява, че индустрията може да плати до €15 милиарда в глоби само през следващата година. Въпреки това, Оливър Ципсе, главният изпълнителен директор на BMW, заявява, че целта за по-строги емисии на флотата не трябва да се отлага, тъй като автомобилните компании разполагат с пет години да се подготвят за по-строгите правила. Това е въпрос на числа, тъй като в крайна сметка зависи дали производителят продава достатъчно електромобили, за да компенсира емисиите, генерирани от неговите автомобили с ДВС.

Потенциални икономически последици

ЕНП е влиятелна, като най-голямата политическа група в Европейския парламент и новоназначената Европейска комисия. Ще трябва да изчакаме, за да видим как ще се развие това, но всяко решение взето в Европа ще има глобални последици. Ако даден производител не бъде разрешено да продава своите газови автомобили в ЕС, загубата на основен пазар (с 27 държави) може да наруши икономиите от мащаба, да увеличи производствените разходи и потенциално да унищожи модела изцяло.

Възможности за съкращаване на работни места

Това би имало последствия върху работните места, много от които вече са застрашени в Европа. Автомобилният гигант Volkswagen сериозно обмисля закриването на три завода в Германия, за да намали разходите.

„ЕНП настоява двигателите с вътрешно горене да останат в колите на алтернативни горива след 2035 година.“

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: