Поддръжката на електрическите превозни средства наистина ли струва по-малко от колите с ДВГ?
Докато много организации електрифицират своите автопаркове с основната цел да намалят въглеродните емисии, цената все още има значение.
Традиционно, обикновено по-високите цени за закупуване или лизинг на електрическо превозно средство с батерии (BEV) в сравнение с модела с двигател с вътрешно горене (ДВГ) са смекчени от фактори като по-ниски разходи за гориво и/или зареждане. Това предимство обаче е ерозирало значително поради рязко растящите разходи за електроенергия. Друго традиционно предимство за BEV са по-ниските разходи за обслужване, поддръжка и ремонт (SMR).
Широко разпространено е мнението, че те ще осигурят еднакви ползи от SMR спрямо бензиновите и дизеловите превозни средства, тъй като имат по-малко механични части, намалявайки до минимум вероятността от повреда и изисквайки по-малко рутинна поддръжка. Но с нарастващия брой BEV на пътя, даващи повече данни в тази област, това очакване все още ли е вярно? Да, казва Винсент Сейнт Клер, управляващ директор на Fleet Assist, която има мрежа от 5200 франчайзинг и независими гаража, но с едно предупреждение.
„Всички индикатори са силни, че SMR за BEVs ще продължи да бъде по-малък от този за...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg