Пернишкият Golf засрамва Porsche 911 и Tesla: невероятна мощ и скорост
Изненадваща мощност: стар Volkswagen Golf (Mk2) с 923 к.с.
Понякога външният вид може да бъде измамен. Вземете например този стар Volkswagen Golf (Mk2), който мнозина не биха приели насериозно, когато става въпрос за скорост. Тази кола обаче изминава 400м. за 10 секунди, а причината е това, което се крие под капака – двигател VR6, съчетан със задвижване на четирите колела.
Модификации и мощност
Собственикът на колата, Ким Паец, я преработва от нулата. В нея няма нищо от стандартния Golf (Mk2). Хечбекът се задвижва от 2,9-литров VR6, произведен от Volkswagen, който е силно модифициран и усилен с турбокомпресор BorgWarner EFR 9180. Според Паец, мощността на задвижващата система е цели 923 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Петстепенна секвенциална трансмисия предава мощността с помощта на модерна система за задвижване на четирите колела 4Motion.
Участие в състезания
Този VW Golf участва в различни надпревари, като едно от последните беше състезание на 400м. на пистата „Лаузицринг“ (Германия), където впечатли не само със скоростта, но и с шума, който издава нейният двигател. Видео, качено в YouTube-канала VeeDubRacing, показва, че старият хечбек изминава 400 м. за 10,07 секунди със скорост на финала 239,4 км/ч.
Сравнение с нови модели
Същите постижения записват много по-нови и съответно по-технологични коли като Tesla Model X Plaid или Porsche 911 Turbo S. В случая с този Golf основният проблем е при потеглянето, когато трябва малко време за намиране на правилната предавка. Според Ким Паец, ако тръгването е идеално, колата му ще засрами Bugatti Chiron или Ferrari SF90 Stradale, като досега най-доброто време, което е записвал на 400м. е 9,9 секунди.
История на Volkswagen Golf (Mk2)
Второто поколение Volkswagen Golf излиза през 1983 г., като базовият двигател – 1,3-литров, е запазен от първата генерация. Гамата включва още 1,6- и 1,8-литрови бензинови мотори с 4 цилиндъра, както и 1,6-литров дизел. Най-мощният агрегат е със 150 к.с.