Печалбите на европейските автомобилни гиганти нарастват въпреки спада на продажбите
Изглеждаше така сякаш кризата с недостига на чипове, започнала миналата година, ще нанесе нов удар на автомобилните компании и ще доведе до серия от лоши резултати, но това не се случи. Европейските гиганти в сектора не спират да увеличават приходите си и то при намалени продажби заради липсата на компоненти. Единственото изключение – „Рено“ (Renault).
Продажбите – надолу, печалбите – нагоре
Подобно на миналата година, когато група „Фолксваген“ (Volkswagen) например повиши нетната си печалба със 74,8 на сто, въпреки че достави с 600 000 автомобила по-малко, така и сега отчетите на автомобилните компании за първата половина на 2022 година показват отлични резултати въпреки спада на новите регистрации. Причината за повисоките печалби в тази несигурна външна среда е, че автомобилостроителите са се фокусирали върху повишаване на маржа, отдавайки приоритет на продажбите на премиум модели и марки, които носят най-висока печалба, пише испанското икономическо издание „Синко диас“.
През първата половина на годината „Бе Ем Ве“ (BMW) е групата с най-голяма печалба. Германският автомобилостроител, който притежава марките „Бе Ем Ве“ (BMW), „Мини“ (Mini) и „Ролс-Ройс“ (Rolls-Royce) е увеличил постъпленията си през първите шест месеца на 2022 година със 73,6 на сто до 13,232 милиарда евро, въпреки че доставките на нови автомобили са се понижили с 13,4 на сто до 1,16 милиона единици. Единствената марка на групата, регистрирала увеличение на продажбите в този контекст на недостиг на компоненти, е луксозната „Ролс-Ройс“, която е продала с 6,8 на сто повече автомобили.
Гигантът „Фолксваген“ е продължил спиралата на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg