Пътешествие от 2500 километра за шест дни с BMW F 900 GS и R 1300 GS
2500 километра за шест дни с BMW GS мотоциклети
2500 километра за шест дни не са проблем за вариантите GS от BMW - офроуд и уличните мотоциклети от Bavarian Motor Works. Те са предназначени за големи пътувания и затова двама - баща и син, се качихме на седлата на новия F 900 GS и BMW R 1300 GS за сериозна обиколка. Обиколката в Берлин-Целендорф можеше да започне – посоката - Финландия.
BMW F 900 GS: Пъргавият и спортен наследник
BMW F 900 GS в жълто-черно е по-тънък, по-висок и по-деликатен. То изглежда така, сякаш е на път да се „насочи“ към района. Зеленото BMW R 1300 GS, от друга страна, изглежда по-удобно и по-готово за голямото турне. Да седнеш и да караш 800 километра на първия ден не би било проблем с този GS.
BMW F 900 GS - наследник на F 850 GS, е тесен, спортен и има много технически подобрения от модулната система BMW Motorrad. Редовият двуцилиндров мотор с 895 кубически сантиметра произвежда 105 конски сили. „Малкият“ GS може да се превключва бързо и лесно, със или без асистент за превключване. Ускорява от 0 до 100 километра в час за 3,8 секунди. Максималната скорост е над 200 километра в час.
BMW R 1300 GS: Комфортът на дълги разстояния
Седенето на BMW R 1300 GS е по-спокойно. Цялата ергономичност е проектирана за дълги обиколки. Комфортът при пътувания на дълги разстояния е на първо място в дневния ред на BMW R 1300 GS. Неговият 1,3-литров, двуцилиндров боксер двигател има 145 конски сили при 7750 оборота в минута и 149 Нютонметра въртящ момент при 6500 оборота. Той може лесно да достигне максимална скорост от над 200 километра в час.
Пътуване през Полша и Прибалтика
От Гданск през Каунас и Рига до Талин обиколката води по селски пътища - покрай полета с класически навити сламени бали, борови гори и през малки градове. Въпреки че не са крузъри, карането и на двата GS е приятно и спокойно. Машините могат да се преместват безопасно, уверено и без бързане.
Разход и комфорт
Разходът, с чанти и напълно опакован, е средно между 5,5 и 5,9 литра на 100 километра за BMW F 900 GS. Разходът на BMW R 1300 GS е между 5,1 и 5,5 литра. Без багаж, и двата мотоциклета харчат с литър по-малко. BMW F 900 GS трябва да ходи до бензиностанцията много по-често от по-голямата си сестра, защото побира само 14,5 литра в резервоара си. R 1300 GS има 19 литра.
Заключение
„По-спокойното“ BMW R 1300 GS е очевидно по-удобно за дълъг път. Създаден е за мотоциклетисти от поколението 50+. BMW F 900 GS е по-пъргав, по-лесен за "обработване" извън пътя и със сигурност се харесва повече на по-младото поколение. Но така или иначе всичко често е въпрос на пари. По-малкият F 900 GS се предлага за по-малко пари. Той е с начална цена от 13 750 евро, R 1300 GS струва от 19 100 евро и следователно трябва да сте готови с поне 5000 евро повече.