Патент на Stellantis загатва за мощни електрически версии на бъдещите модели

Документът описва три електромотора на един мост и комбинирана мощност до 1 341 к.с.
Stellantis подаде патентна заявка, която разкрива три електромотора, монтирани на един мост. Подобна конфигурация се среща рядко, тъй като повечето производители използват два мотора. Американското подразделение FCA отбелязва, че всеки агрегат може да достигне около 470 к.с., което дава общо до 1341 к.с..
Как функционира системата
Системата работи като двустепенна трансмисия. Централният мотор задвижва колелата при по-ниски скорости. При по-високо темпо външните два мотора поемат и ускоряват автомобила. Така всеки мотор работи в оптимален диапазон и повишава ефективността.
Най-вероятният кандидат е бъдещата електрическа версия на Dodge Charger. Системата може да се появи и в електрифициран Ram. Използването на два такива моста би осигурило задвижване на всички колела, макар че тогава отделните мотори може и да не достигнат пълните 470 к.с.
Паралелен патент за удължен пробег
Отделна заявка, регистрирана под номер WO/2025/184156, описва три мотора, комбинирани с допълнителен източник на въртящ момент. Най-вероятно това е бензинов или дизелов генератор. Така Stellantis проучва EREV архитектура (електромобил с удължен пробег).
CarBuzz сочи следващия Ram като логичен избор, тъй като Ramcharger вече използва подобна схема с два мотора. Има спекулации и за нов флагман на Chrysler.
В Китай моделът Maextro S800 съчетава три електромотора и 1,5-литров генератор, постигайки пробег до 1333 км. Yangwang U8 разполага с четири мотор-колела и 2,0-литров двигател, осигурявайки почти 1030 км пробег.
Засега Stellantis не коментира серийни планове. Патентите показват, че групата подготвя по-мощни и по-гъвкави електрически платформи. Предстои да се види дали те ще се появят първо при Dodge, Ram или Chrysler.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
