известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Opel Diplomat B cabriolet: лукс и мощност в едно

Екип MyVe
Екип MyVe
21:39 | 06.08.2024
Време за четене: 03:30 мин.
Opel Diplomat B cabriolet: лукс и мощност в едно

Opel Kapitän и Admiral: Американският дизайн в западногерманските автомобили

На фона на чистия и сдържан дизайн, характерен за западногерманските автомобили от началото на 70-те години, има едно голямо изключение. Това са двата най-големи и най-скъпи модела на Opel – Kapitän и Admiral, чийто дизайн е разработен в Детройт, и затова се отличават с доста нетипичния за Европа разточителен стил. Те обаче се оказват толкова близки по спецификации, че първият отпада от фирмената гама само след 15 месеца, като от него са произведени едва 4976 екземпляра. Това е и единственият период, в който Opel предлага серийни изпълнения с 5,3-литров двигател V8.

Проектът Opel Diplomat

От същото време датира и един малко познат фирмен проект, базиран на третия супермодел във тогавашната фирмена гама – Diplomat. Началото му е поставено през 1970 година, когато Opel решава да предизвика Mercedes-Benz там, където до този момент никой не може да го конкурира – в сегмента на големите кабриолети. Заговорниците от Рюселсхайм се свързват тайно със специализираната фирма Karmann в Оснабрюк и договарят доставката на четири седана от новия модел Diplomat, които трябва да бъдат трансформирани в кабриолети.

Производственият процес

Поръчката е приета, но поради прекалено малката бройка е взето решение тя да бъде предадена на италианския производител на каросерии Fissore. В неговото ателие в Савилиано, близо до Торино, ламариненият покрив е премахнат, направени са множество подсилвания в основата на каросерията, като страничните прозорци и рамката са запазени. Мекият прибиращ се покрив е проектиран и изработен от Karmann, а General Motors доставя електрохидравличната механика за неговото задвижване.

Преобразуването на четирите екземпляра, боядисани в бял, златист, син и сребрист цвят, е направено между май и октомври 1971 година, като общите разходи за операцията възлизат на 70 000 марки на автомобил, докато по същото време чисто нов Opel Diplomat B може да се купи „само“ за 19 000 марки.

Технически характеристики

Бутиковият кабриолет се задвижва от 2,8-литров 6-цилиндров двигател в комплект с тристепенна автоматична трансмисия и звучи дискретно спортно със своите 165 к.с., захранван от модерна система за директно впръскване на горивото D-Jetronic. Той осигурява впечатляващо добро ускорение на 1,8-тонния автомобил, както и завидна максимална скорост, която поне на теория би трябвало да достигне 180 км/ч.

Спирачките на четирите колела са дискови вентилирани, а задното окачване е тип De Dion, което е още едно потвърждение за големите амбиции, заложени в този проект. Все още не е ясно защо Opel се ограничава само до тези четири броя.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: