Няколко щати забраниха Dodge Durango Hellcat в САЩ

Защо моделите са спрени
Dodge няма да може да продава Durango R/T 392 и Durango SRT Hellcat в щатите, които прилагат стандартите на California Air Resources Board (CARB). Ограничението обхваща 17 щата и Вашингтон, окръг Колумбия. Моделът Durango GT с 5,7-литров Hemi остава разрешен навсякъде.
Администрацията на Тръмп облекчи федералните санкции за надвишаване на стандартите за среден разход на гориво. Въпреки това CARB запази по-строги изисквания и може самостоятелно да ги налага. Още 17 щата и столичният окръг следват тези правила, което блокира продажбата на dвете най-мощни версии на Durango.
„Dodge Durango GT с 5,7-литров Hemi двигател ще се предлага във всички щати. Dodge Durango R/T 392 и Durango SRT Hellcat се предлагат в щати, които не са членки на CARB.“ — говорител на Dodge.
Моделната гама за 2026 г.
- Durango GT: 5,7 л V-8 Hemi.
- Durango R/T 392: 6,4 л атмосферен V-8.
- Durango SRT Hellcat: 6,2 л V-8 със суперчарджър.
Dodge премахна базовия V-6 и премина изцяло на V-8, след като беше приет Big Beautiful Bill Act и глобите за CAFE паднаха до нула.
„Докато се подготвяме да започнем производството на Durango SRT Hellcat Jailbreak по-късно през четвъртото тримесечие и да отворим поръчки за Durango R/T 392 до края на годината, продължаваме да работим с CARB по възможности за продажба на тези две задвижващи системи във всички щати, заедно с 5,7-литровия Durango GT.“ — представител на Dodge.
Къде важи забраната
Списък на CARB щатите:
- Калифорния
- Колорадо
- Кънектикът
- Делауеър
- Мейн
- Мериленд
- Масачузетс
- Минесота
- Невада
- Ню Джърси
- Ню Йорк
- Орегон
- Пенсилвания
- Род Айлънд
- Върмонт
- Вирджиния
- Вашингтон
- Вашингтон, окръг Колумбия
Под управлението на Карлос Таварес Stellantis започна да се отдръпва от V-8 двигателите в САЩ. Charger и Challenger бяха слети в един модел с акумулаторни или редови шестцилиндрови агрегати. Ram 1500 също се раздели с 5,7-литровия Hemi.
След смяната на Таварес обаче компанията отново се ориентира към V-8. Ram 1500 върна 5,7-литровия мотор, а суперчарджър вариантът TRX също се завръща.
Какво следва
CARB остава най-голямото препятствие пред завръщането на мощните V-8 модели в цялата страна. Dodge и Stellantis продължават преговорите, но засега любителите на Durango R/T 392 и SRT Hellcat в CARB юрисдикциите ще трябва да търсят алтернативи.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
