известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Новият Renault Captur – шлифованият диамант

Екип MyVe
Екип MyVe
21:33 | 12.08.2024
Време за четене: 07:42 мин.
Новият Renault Captur – шлифованият диамант

Renault и Жил Видал: Мисията за нови SUV модели

Незменното послание към Итън Хънт „в случай, че приемеш тази мисия...“ важи в пълна сила за Renault и главния дизайнер Жил Видал през последните месеци. Те поеха предизвикателството да лансират по един нов SUV през няколко месеца. През 2024 г. Режията ни предложи три нови модела: електрическия Scenic, флагмана Rafale и наскоро Symbioz.

Captur: Героят във френския шпионски трилър

Но това не значи, че старите герои са забравени. За да може да се стигне до появата на горните три, Captur играе основна роля във френския шпионски трилър, носейки печалби с над два милиона продажби за малко повече от десетилетие. Битката му със „злодеите“ като Ford Puma, Hyundai Kona и Peugeot 2008 е неспирна.

Жил Видал и новият външен облик на Captur

Специалното подразделение на Renault за противодействие бе оглавено преди пет години от Жил Видал, който разгърна погледа си за новия външен облик на гамата, включително и силно обновеният Captur. Макар и във фаза фейслифт, Captur е със силно променен дизайн, като отпред няма недокоснат детайл. Новите предни full LED светлини са стандартни за всички версии. Дневните LED светлини са с вертикална форма на полуромб, вдъхновена от логото на марката.

Дизайн и аеродинамика

Двата въздухозаборника, разположени в двата края на предницата, допринасят за аеродинамиката и охлаждането на предните спирачки. Логото е ново, както и радиаторната решетка, в която виждаме малки ромбоидни емблеми, наподобяващи бронята на дракон от епопеята на HBO.

Задната част на Captur

Отзад ситуацията не е толкова драстично променена, като корпусът на задните светлини вече е прозрачен, за да виждаме поредната доза малки ромбоидни детайли. Добавяме новото лого и обновения дифузьор, за да завършим облика на модела, който за пръв път може да се похвали и с топ нивото на оборудване esprit Alpine.

Интериор и технологии

Промените в Renault Captur продължават и вътре, където виждаме мултимедийната система OpenR Link с нов 10,4-инчов вертикален дисплей и вградени Google услуги. Моделът е първият от В-сегмент, предлагащ такава технология. Свързването на Android Auto и Apple CarPlay е безжично.

Шорткъти в горната част на екрана улесняват боравенето с най-често ползваните функции. Самият екран реагира бързо, а яркият и ясен дисплей прави разчитането на картите от интегрираните Google Maps безпроблемно. Освен това, може да се пусне и Waze, който да предупреждава за лоши чичковци с нови комбита BMW 340i.

Тестовият автомобил бе оборудван с Harman Kardon аудио система с девет високоговорителя. Като опция може да се поръча панорамен покрив.

Комфорт и ергономия

Материалите в топ нивото на оборудване са много меки и приятни на допир. В интериора няма кожа (естествена) и хром. Renault обяви, че от 2025 г. ще спре да използва материали от животински произход. Синтетичната кожа създава премиум усещане, а седалките са с висока странична опора. Централният тунел, където е разположен селекторът на трансмисията, е облицован с меки материали, което увеличава комфорта при дълги пътувания. Много от пластмасите са заменени от мек на допир текстилен материал.

Captur впечатлява и с багажното си пространство, което предлага повече товарен капацитет от много алтернативи. Мястото за краката отзад е сравнително добро, но в областта на главата е по-ограничено. Моделът разполага с плъзгаща се задна пейка, която увеличава обема на багажника до 616 литра.

Моторизация и ефективност

Разнообразие под предния капак не липсва. В основата е 1,0-литров мотор с 90 к.с., както и двугоривен вариант на бензин и LPG със 100 к.с. и заводски монтирана газова система. Имаме четирицлиндров агрегат със 160 к.с., както и версията E-Tech full hybrid, която тествахме. Тя е с 1,6-литров атмосферен мотор, малка батерия с капацитет 1,2 kWh и два електромотора за системна мощност 145 к.с. и 205 Нм.

Системата може да работи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града, осигурявайки икономия на гориво до 40% в сравнение с конвенционален бензинов двигател. Captur E-Tech 145 показа среден разход от 5,5 л/100 км при дълго пътуване.

Подобрения в окачването и управление

Renault добавя нови амортисьори на предната ос, за да подобри контрола на каросерията и модифицира геометрията на окачването за по-добър комфорт. Кормилното управление е прекалибрирано за подобрена реакция и контрол.

Настройките на MULTI-SENSE са достъпни чрез централния сензорен екран или бутон на волана. Топ оборудването esprit Alpine върви в комплект с 19-цолови колела, но тестовият модел бе с 18-ки, което включва система Extended Grip за по-добро сцепление на сняг и мека настилка. Четири са конфигурациите на приборното табло, а LED лентите на панелите на вратите създават по-приятна атмосфера в купето.

Цени и конкуренция

Renault Captur се справя доста добре на ценовия фронт. Хибридната версия варира в диапазона 53 990 до 60 990 лв. с ДДС (без допълнителни екстри). Конкурентите Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 и Hyundai Kona 1.6 GDI HEV са в по-висок ценови диапазон, което прави Captur конкурентоспособен избор в сегмента.

Технически характеристики

Renault Captur E-TECH Hybrid 145

  • Дължина, мм: 4239
  • Широчина, мм: 1797
  • Височина, мм: 1575
  • Междуосие, мм: 2639
  • Собствено тегло, кг: 1370
  • Тип двигател: редови, 4-цилиндров, атмосферен
  • Работен обем, куб. см: 1598
  • Макс. системна мощност, к.с. при об./мин.: 145 при 5600
  • Макс. въртящ момент (системен), Нм: 205
  • Макс. скорост, км/ч: 170
  • Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,6
  • Среден разход, л/100 км: 4,7/4,9
  • Вредни емисии СО2, г/км: 106/111
  • Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 53 990

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: