Новият електрически флагман Citroen C5 Aircross с пробег до 700 км
Citroën подготвя нова версия на C5 Aircross с електрическо задвижване
Citroën се подготвя да пусне нова версия на C5 Aircross догодина, която ще стане водещ модел и ще получи електрическо задвижване за първи път.
Фокус върху основния сегмент
Френската фирма се ангажира да се фокусира върху моделите от основния сегмент в бъдеще. В резултат на това няма да замени бавно продаващия се C5 X, а по-популярният SUV събрат ще се прероди в ново поколение.
Нови задвижвания и платформа
C5 Aircross в момента се предлага с бензинови и хибридни задвижвания. За второто си поколение ще премине към платформата STLA Medium с множество задвижвания, споделена с Peugeot e-3008 и Opel Grandland.
Електрическо задвижване
Шефът на Citroën, Тиери Коскас, потвърди, че новата платформа ще позволи C5 Aircross да се предлага с електрическо задвижване за първи път. Той заяви, че това е нещо, което "наистина искаме да предложим".
Платформа и батерии
Платформата е с предно задвижване, а версията с един двигател на e-3008 произвежда 210 к.с., въпреки че се предлага и версия с два мотора с 320 к.с. Платформата може да поеме батерии с капацитет 73 kWh или 98 kWh, като последната осигурява на Peugeot пробег от 700 км.
Хибридни задвижвания
Макар платформата STLA Medium да е разработена с акцент върху електрическата енергия, тя все още позволява хибридно задвижване. Коскас потвърди, че C5 Aircross ще се предлага с HEV и PHEV задвижвания, което го прави единственият модел в бъдещата гама на Citroën, който ще има плъг-ин хибрид.
Дизайн и стилистика
Смята се, че новият C5 Aircross ще вземе стилистика от наскоро лансирания C3, който представи новия дизайнерски език на марката. Това предполага фокусиране върху по-плътен и изразителен дизайн, заедно с новото лого на Citroën. Моделът от второ поколение ще бъде позициониран над силно ревизирания C4, който ще бъде разкрит през следващите месеци и също така ще вземе стилистика от по-малкия C3.