Новият директор на Nissan разкрива причините за проблемите

Стратегията за възстановяване на Nissan включва значителни мерки
Новият главен изпълнителен директор на Nissan се е заел със задачата да преодолее затрудненията на компанията. Първите драстични решения включват спиране на развитието на някои модели, съкращаване на 20 000 работни места, затваряне на седем фабрики и намаляне на сложността на частите с 70 процента. Основният фокус е върху намаляване на разходите, за да се преодолее финансовата нестабилност.
Начало на проблемите
Според Иван Еспиноса първите проблеми започват преди десетилетие, когато Nissan си поставя за цел да продава осем милиона превозни средства годишно. Тази цел е трудно достижима, като за последната финансова година са доставени едва 3,3 милиона коли. Еспиноса отбелязва, че значителните инвестиции в производство и човешки ресурси са довели до неблагоразумен ръст под ръководството на Карлос Гон.
„Нека обясня защо сме тук. Този проблем не се появи през последните години. Той започна още през 2015 г., когато ръководството мислеше, че може да достигне до осем милиона продажби. Нито един досега не предприе действия по този въпрос до сега.” — Иван Еспиноса.
Новият директор уверява, че компанията има увереност в изпълнението на плана за възстановяване „Re:Nissan”, който цели намаляване на разходите след загуба от 4,5 милиарда долара през последната финансова година. Част от стратегията включва и укрепване на сътрудничеството с Renault, Mitsubishi и китайския съюзник Dongfeng.
Нови продукти и пазари
В следващите години се планира пускането на над 10 нови модела за Северна Америка, включително Leaf кросовър. Европейският пазар също ще види нови модели, сред които електрически Juke и Qashqai. В Япония, Индия, Океания, Африка и Латинска Америка също ще бъдат представени нови продукти.
Иван Еспиноса подчертава, че макар и важни, спортните коли остават нишов продукт. „GT-R ще продължи да съществува в бъдеще”, казва той, споменавайки и интереса си да възобнови Silvia. Основният фокус обаче е върху SUV моделите, които са основата на стратегията за възстановяване.
Новият план на Nissan има за цел да върне компанията на пътя на успеха чрез строги икономически мерки и нови продукти, отговарящи на съвременните нужди на пазара.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
