известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Новите правила за батерии на електромобили затрудняват германските производители

Екип MyVe
Екип MyVe
21:59 | 30.08.2024
Време за четене: 03:05 мин.
Новите правила за батерии на електромобили затрудняват германските производители

ЕС иска да бори климатичните промени с батерии

Електромобилите генерират значително по-малко CO2 в сравнение с моделите на ДВГ. За производството на автомобилите на ток обаче се генерират повече емисии, особено при производството на батериите. Батериите, за които са използвани по-малко ресурси, значително подобряват екологичния баланс на електрическите автомобили. Брюксел иска да гарантира това с нов регламент за батериите. Производителите смятат, че идеята е добра, но дяволът се крие в детайлите.

Според правилата на ЕС всички германски батерии се оказват неекологични

Брюксел не взима под внимание какво електричество действително е използвано при производството на батерията и изчислява с колко тя е натоварила екосистемата въз основа на националния енергиен микс, съобщава Wirtschaftswoche. Германия генерира почти една трета от своята електроенергия от газ и въглища, което отделя значително повече CO2 на киловатчас. За сравнение, Швеция и Франция използват повече вятърна, водна и ядрена енергия, което води до по-ниски емисии.

Опасност 1: производството на батерии в Германия да се окаже неизгодно

Новият регламент би могъл да направи производството на батерии в Германия нерентабилно. Например, Northvolt строи завод в Хайде близо до Северно море, за да се възползва от високия дял на зелената електроенергия. Ако ЕС възприеме за този завод германския електрически микс, батериите ще бъдат третирани като по-високоемисионни.

Опасност 2: Германия няма да има право да произвежда батерии

ЕС иска да наложи горна граница за CO2-емисиите при производството на батерии. Батерии, които надвишават лимитите, от 2028 г. няма да могат да се продават в ЕС. Това би могло да спъне местните производители, дори и ако те са инвестирали в устойчиви технологии.

Индустриалните асоциации критикуват плановете на ЕС

Германската асоциация на автомобилната индустрия VDA се нахвърли срещу проекта на ЕС. Президентът на VDA, Хилдегард Мюлер, призовава в калкулациите да се взима под внимание местният електрически микс при всяка компания. Според асоциацията за производство и изследователска дейност в областта на батериите, ЕС сам спъва намеренията си с новия тип изчисления.

Окончателно решение още през тази година

ЕС все още не е одобрил проекта. В момента в Брюксел все още приемат възражения от политици, асоциации и частни компании. Крайното решение на Брюксел трябва да бъде взето по-късно през тази година.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: