Новите Peugeot 208 GT и 2008 GT в Бразилия получават двигател от Fiat

Френските GT версии използват турбодвигателя T200 с 12-волтова мека хибридна система
Stellantis използва обширната си база от компоненти, за да ограничи разходите за проучване и производство. Peugeot е най-новият пример, като поставя Fiat-ския силов агрегат T200 в бразилските 208 GT и 2008 GT.
Турбинираният еднолитров трицилиндров двигател работи с бензин и етанол. Той е част от 12-волтова мека хибридна система с мотор-генератор и литиево-йонна батерия. Мощността достига 128 к. с. и 200 Нм, предавани към предните колела чрез CVT.
Според Stellantis електрификацията води до 10% по-нисък разход и 8% по-малко CO₂ в градски цикъл. Същата конфигурация вече се използва във Fiat Pulse и Fastback.
Хечбекът 208 GT получава по-голям заден спойлер и черни огледала. SUV-ът 2008 GT идва стандартно с двуцветен екстериор и панорамен покрив. И двата модела разчитат на 17-инчови диамантено изрязани джанти и носят емблеми GT и надпис "Hybrid Turbo 200".
Кабината включва кожен волан с контрастни шевове, алуминиеви педали и карбонови акценти. Оборудването съдържа 10-инчов цифров клъстер с 3D графики за хибридната система, 10,3-инчов инфоразвлекателен дисплей и пакет ADAS помощници.
Новите варианти вече се поръчват в Бразилия. Peugeot 208 GT струва 126 990 R$ (23 400 $), а 2008 GT – 162 990 R$ (30 100 $).
Поради пазарно ориентираната био-хибридна конфигурация не се очаква моделите да се предлагат извън региона.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
