известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Новите Lancia Gamma и Delta: електрическото бъдеще на италианската легенда

Екип MyVe
Екип MyVe
12:00 | 28.08.2025
Време за четене: 03:37 мин.
Новите Lancia Gamma и Delta: електрическото бъдеще на италианската легенда

Gamma пристига през 2026 г., Delta се очаква през 2029 г.

Lancia ще отбележи 120 години през следващата година. Под ръководството на Stellantis марката подготвя два нови модела, които ще се присъединят към Ypsilon.

Gamma

Моделът Gamma използва платформата STLA-Medium. От Lancia твърдят, че автомобилът не е седан, не е SUV и не прилича на DS 8. Форма fastback с купе-SUV силует изглежда най-вероятна. Снимка от събитие в Мелфи показва, че покривът достига до раменете на гостите, подсилвайки тази теза.

Италиански акценти

Дизайнерът Жан-Пиер Плоуе въвежда предна част с три светлинни линии и оптични тела под тях. Задницата ще има „патешка опашка“ и кръгли стопове, вдъхновени от Stratos.

„Думата, която клиентите произнасят най-често, е „футуристичен“.“ — Лука Наполитано, главен изпълнителен директор на Lancia.

Интериорът предлага Tavolino – кръгла конзола, както и възможни венециански щори, напомнящи Beta HPE.

Задвижване

Първоначално Gamma трябваше да бъде само електрическа. Слабият дял на електромобили в Италия (5,2 % за полугодието) променя плановете. Lancia предвижда мек хибрид с 136 к.с., plug-in хибрид с 195 к.с. и батерия 18 kWh. Електрическите версии може да започват с 213 к.с. и батерия 73 kWh, а по-мощна конфигурация с 231 к.с. и 97 kWh може да предложи до 700 км. пробег.

Платформата допуска задвижване с два мотора. Това отваря вратата за HF Integrale със системна мощност до 390 к.с..

Delta

„Delta е готова и вече е показвана вътрешно.“ — Чарлз Фустер.

Моделът ще отбележи 50-годишнината на оригиналната Delta. Дебютът може да се измести от 2028 г. към 2029 г., за да се следи пазарът и регулациите. Lancia още не е решила между платформите STLA-Medium и STLA-Small. Версия HF Integrale остава в плановете.

"Made in Italy"

Gamma ще се сглобява в Мелфи, в южната част на Италия. Настоящата Ypsilon се произвежда в Сарагоса. Stellantis подновява диалога с италианското правителство за енергийни разходи и CO₂ такси.

„В Италия плащаме над 180 евро за мегаватчас, което убива конкурентоспособността.“ — Жан-Филип Импарато, ръководител на Stellantis Europe.

Италия остава скептична към електромобилите. Затова Lancia залага на гъвкави задвижвания, за да отговори на променливото търсене. Компанията ще преразгледа стратегията си през 2026 г., като вземе предвид нови мита, регулации и конкуренция.

Какво следва

Gamma ще открие новата гама през 2026 г., носейки футуристичен дизайн и избор между електрически и хибридни версии. Delta ще последва през 2029 г., вероятно с още по-спортно излъчване и традиционния етикет HF Integrale. Така Lancia се стреми да съчетае наследство и иновация в една все по-електрическа епоха.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: