Nissan закрива първата си фабрика извън Япония

Заводът в мексиканския индустриален парк CIVAC ще преустанови дейност до март 2026 г.
Nissan обяви, че ще преустанови производството в CIVAC – първия ѝ завод извън Япония. Решението е част от стратегията „Re:Nissan“ за възстановяване и оптимизация.
Заводът в индустриалния парк Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca ще затвори врати най-късно през март 2026 г. Всички модели ще бъдат прехвърлени в съоръжението на компанията в Агусакалиентес, Мексико.
История на завода
CIVAC работи почти 60 години. Стартира през 1966 г. с Datsun Bluebird, а през 1975 г. добавя втора линия за леки пикапи. Досега площадката, чиято площ е около 409 000 m², е произвела над 6,5 милиона автомобила и формира 11 % от мексиканската продукция на Nissan.
Закриването на CIVAC и японския Oppama е второ от общо седем планирани спирания. Потвърдено е и затварянето на Plant #1 в Тайланд, като дейността там ще се слее с Plant #2. Целта е глобалният капацитет да намалее от 3,5 милиона до 2,5 милиона автомобила годишно, а заводите – от 17 на 10, с 100 % натоварване на останалите.
Рискове за други пазари
Според Reuters обекти в Индия, Аржентина и Южна Африка също са застрашени. Automotive News съобщава, че съвместното предприятие COMPAS с Mercedes-Benz в Агусакалиентес ще бъде разпуснато след края на производството на QX50 и QX55 по-късно тази година. GLB ще бъде прекратен през първото тримесечие на 2026 г.
Финансови и кадрови мерки
Компанията пренасочи 3 000 инженери в развойната си дейност към програми за намаляване на разходите. От около 4 000 предложения 1 600 са близо до внедряване, след като бе замразено развитието на някои нови модели. Националният обществен оператор NHK съобщи през май, че потенциалните съкращения може да достигнат 20 000 души, над два пъти повече от обявените по-рано 9 000.
Следващи стъпки
Nissan планира да съживи продажбите чрез нови модели, обновяване на марката Infiniti и по-тясно сътрудничество с Renault и Mitsubishi. Междувременно се обмисля и продажба на централата в Йокохама, която може да бъде наета обратно от новия собственик.
CIVAC остава символ на международната експанзия на Nissan, но затварянето му подчертава решителността на компанията да намали разходите и да стабилизира глобалната си мрежа.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
