известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Nissan трябва да утрои печалбата си, за да се обедини с Honda

Екип MyVe
Екип MyVe
19:15 | 20.01.2025
Време за четене: 04:30 мин.
Nissan трябва да утрои печалбата си, за да се обедини с Honda

Печалбите на компанията спаднаха с 90% през 2024 г.

Предложеното обединение между Nissan, Honda и потенциално Mitsubishi има потенциал да преформулира автомобилната индустрия. Въпреки това, за Nissan пътят напред не е толкова прост. Компанията е под огромен натиск да увеличи значително печалбата си, за да бъде финализирана сделката с Honda. Без ясен финансов обрат, обединението може никога да не бъде реализирано.

Финансови цели на Nissan

На съвместна пресконференция миналия месец автомобилните производители представиха график, в който Nissan си поставя амбициозната цел да увеличи значително своята оперативна печалба до август 2026 г., който е предварителният срок за обединението. За да постигне тази цел, Nissan ще трябва да реализира около 400 милиарда йени печалба през фискалната 2026 година (около 2.6 милиарда долара при сегашните обменни курсове).

„Интеграцията няма да бъде реализирана, освен ако Nissan и Honda не я изпълнят като две компании, които могат да стъпят на собствените си крака.“ — Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Хонда.

Това е трудна задача, особено като се има предвид, че оперативната печалба на Nissan са спаднали с 90.2%, от 336.7 милиарда йени на 32.9 милиарда йени (еквивалентно на 2.3 милиарда долара до 225 милиона долара при сегашните курсове), което представлява оперативен марж на печалба от едва 0.5%. Междувременно, нетната печалба е спаднала с 93.5% от 296.2 милиарда йени на 19.2 милиарда йени (2.02 милиарда долара до 131 милиона долара) за първата половина на 2024 година в сравнение със същия период на предходната година.

Перспективи за обединението

Nikkei Asia съобщава, че обединената група цели да печели по 3 трилиона йени (19 милиарда долара) годишно и да установи синергия на стойност 1 трилион йени (6.4 милиарда долара). Nissan може да се наложи да допринесе с около 600 милиарда йени (3.8 милиарда долара) печалба в дългосрочен план. Ако не може да представи план за утрояване на печалбата си до 2026 година, обединението може да не се осъществи.

Позицията на Honda

Honda е в много по-добра позиция да изпълни своята част. Очаква се тя да спечели приблизително 1.42 трилиона йени (9.1 милиарда долара) оперативна печалба през 2024 година. За сравнение, Nissan наскоро понижи своята годишна прогноза до скромните 150 милиарда йени (\~950 милиона долара). Това е колосален спад от 74% спрямо 2023 година и не представя добра рамка за оспорвания японски автомобилен производител.

Производствен капацитет и перспективи на Нисан

След планираните съкращения на капацитета, Nissan ще може да произвежда около 4 милиона превозни средства годишно. Според изпълнителния директор Макото Учида, Nissan може да генерира печалба, ако продава 3.5 милиона единици годишно, което позволява възвръщаемост за акционерите и инвестиции за растеж. За съжаление, марката се очаква да продаде само 3.4 милиона превозни средства през тази фискална година.

Идеята за обединение остава неуточнена

Много от условията на обединението все още трябва да бъдат финализирани. Nissan и Honda ще трябва да финализират своето съотношение на трансфер на акции през юни, като ще вземат под внимание средните цени на акциите преди подписването на меморандума за разбирателство. Цените на акциите на Honda паднаха след обявяването на планираното обединение поради опасенията, че Nissan може да ѝ нанесе негативи и забавяне в растежа.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: