Nissan предприема драстични мерки за икономия
Нещата са толкова зле в Nissan, че се обръща за помощ към Mitsubishi
Nissan предприема съществени стъпки, за да съкрати разходите си на фона на намаляващите продажби. Компанията планира да съкрати 9,000 работни места и да намали производствените си капацитети с 20 процента. Също така ще продаде трета от участието си в Mitsubishi, за да спести средства. Чрез тези действия Nissan се надява да постигне икономия от 3 милиарда долара.
Забавяне на въвеждането на нови модели
Въпреки трудностите, Nissan се придържа към плановете си за въвеждане на 30 нови или обновени модела. Възможно е обаче тези модели да се забавят, тъй като компанията дава приоритет на стабилизирането на финансовото си състояние. Очакваното намаление от 20 процента в глобалния капацитет ще приведе производството в съответствие с текущото ниво на продажби.
Финансовите предизвикателства пред nissan
Компанията не уточнява кога ще започнат съкращенията на работни места или кога ще бъде намалено производството. Оперативната печалба на Nissan отбеляза спад от 85 процента през третото тримесечие, като компанията отчита загуба от 9.3 милиарда йени (60.1 милиона щатски долара). От юли до септември глобалните продажби на компанията намаляха с 2.8 процента.
Nissan предприема строги мерки за оцеляване
През последните месеци Nissan е предприел драстични мерки за продажба на автомобили и синхронизиране на производството с търсенето. През септември намалиха производството на най-продаваните си модели, като например Rogue и Frontier. Вложиха 25.7 милиарда йени (167.7 милиона щатски долара) в стимули за дилърите да продават автомобили, дори на загуба.
Изпълнителният директор поема лична отговорност
Изпълнителният директор на Nissan, Макото Учида, се отказа от 50 процента от заплатата си като форма на отговорност. Компанията очаква да възстанови около 68.6 милиарда йени (448 милиона долара) от продажбата на част от участието си в Mitsubishi Motors, докато продължава да разчита на своите съюзници Mitsubishi и Renault.
„Изправени сме пред предизвикателен период, но вярваме, че новите и обновени продукти ще помогнат за възстановяването ни.“
По света автомобилните производители изпитват трудности заради конкуренцията, стагниращото търсене и увеличените разходи.