Nissan почти внесе Skyline GT-R в САЩ през 90-те години
Nissan почти внесе Skyline GT-R в Северна Америка
Nissan никога не е внасял легендарната си линия спортни автомобили Skyline GT-R в Северна Америка. Според интервюта с главните разработчици на автомобила, публикувани миналата седмица от японското издание Best Car Web, това почти не е било така.
Голямо търсене в Европа
След огромното търсене на GT-R от поколението R33 в Европа след появата му в Top Gear през 90-те години, тогавашният президент Hanawa Yoshikazu нарежда на ръководителя на екипа на GT-R, Watanabe Shozo, да разгледа възможността за продажба на автомобила в Северна Америка.
Предизвикателства с ляво управление
"Северна Америка изисква ляво управление," споделя Shozo пред Best Car Web. "Ако воланът бъде преместен вляво, GT-R има два турбокомпресора, така че кормилният вал ще бъде по-близо до турбото отзад, което ще предизвика термичен проблем. Имаше идея да се направи с един турбокомпресор, но се отказахме от тази идея, тъй като това нямаше да бъде GT-R."
Почти V-6 двигател за R34
Следващото поколение R34 също беше много близо до това да има V-6 двигател вместо сега легендарния RB26DETT редови шестцилиндров двигател, според Shozo. Екипът дори построи прототип с V-6 двигател под капака.
Тестове и крайно решение
"Когато го карах на тестовата писта, имаше добри характеристики при завиване и усещането беше много добро," казва Shozo. Въпреки че Nissan "сериозно обмисляше" опцията за V-6, в крайна сметка екипът реши да запази редовия шестцилиндров двигател, за да избегне времето за разработка, необходимо за адаптиране на новия двигател към усъвършенстваната система за задвижване на всички колела на GT-R. "Не можехме да си представим R34 Skyline без GT-R, затова мислехме дълго и упорито," добавя Shozo. "В крайна сметка решихме да усъвършенстваме редовия шестцилиндров GT-R. Решихме да оставим V-6 за следващото поколение."
Следващото поколение
Следващото поколение, за което говори, не е R35 GT-R, а по-скоро купето с бадж Skyline, продавано в Япония, което в Америка е познато като Infiniti G35. Интервютата навлизат по-дълбоко в развитието и историята на GT-R, включително истории от дните преди R32 и как инженерите са използвали концепцията за коне – да, коне – за да разработят системата за задвижване на всички колела на Godzilla. Ако обичате Skylines, това определено си заслужава да се прочете.