Nissan планира да спаси заводи си, като произвежда китайски автомобили в тях

Японският автомобилен производител обмисля възможностите за сътрудничество с Dongfeng
Заводът на Nissan в Съндърланд работи с по-малко от половината от капацитета си. Възможно сътрудничество с китайския партньор Dongfeng може да увеличи печалбите на завода. Закриването на седем глобални завода е част от неотдавнашните мерки за намаляване на разходите.
Наскоро Nissan бе уверен, че сътрудничеството с Honda ще бъде решението за оцеляване. Въпреки това, сделката не се осъществи, а компанията обяви редица мерки за икономии в опит да се задържи. В момента се обмислят изненадващи ходове, включително споделяне на международни заводи с китайския партньор Dongfeng.
Капацитет на завода в Съндърланд
Според Иван Испиноза компанията има потенциал Dongfeng да започне да произвежда автомобили в Съндърланд. Nissan планира и да увеличи производството на електромобили във Великобритания.
„Напълно сме отворени за сътрудничество с тях,“ каза Испиноза на конференция на Financial Times. „Всичко е на масата. Можем да използваме част от съвместната ни работа извън Китай, приканвайки ги да се включат в нашите производствени екосистеми.“
Миналата година в завода в Съндърланд бяха произведени 282 000 автомобила, въпреки че има капацитет за 600 000. Разширението на производството ще добави работни места и ще увеличи печалбите на завода.
Проект за ново производство на батерии
Nissan и Dongfeng вече си сътрудничат на китайския пазар в Ухан. Испиноза не разкрива кои модели ще се произвеждат в Обединеното кралство, нито кога това може да се случи.
На помощ на японския производител в Обединеното кралство е нов завод за производство на батерии на неговия партньор Envision AESC на стойност 1 милиард паунда. Той ще бъде най-големият за автомобилни батерии в страната и ще осигури клетки за три електромобила на Nissan.
„Изискваме подкрепа за фабриката,“ заявява Испиноза, като призовава британското правителство да подпомогне с енергийни разходи, които са значително по-високи в сравнение с другите заводи.
Nissan остава ангажиран с производството си в Обединеното кралство, но както е видно, разчита на подкрепа за справяне с високите разходи. Предстои да видим дали заводът в Съндърланд ще стане нов дом за китайски модели автомобили.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
