известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Необходимо е увеличие на продажбите на електрически автомобили, за да се избегнат глоби

Екип MyVe
Екип MyVe
21:43 | 22.08.2024
Време за четене: 03:20 мин.
Необходимо е увеличие на продажбите на електрически автомобили, за да се избегнат глоби

Автомобилните производители трябва да увеличат продажбите на електрически и хибридни автомобили

Автомобилните производители са изправени пред необходимостта да увеличат продажбите на електрически и хибридни автомобили, за да постигнат целите на Европейския съюз за емисиите на CO2 през 2025 г. Според анализаторската компания Dataforce, целта за новите автомобили, продавани в ЕС, е средно 93,6 грама CO2 на км, значително под настоящия праг от 116 г/км, въведен през 2021 г.

Цели за емисиите и глобите

Всеки производител има своя собствена цел въз основа на средното тегло на своята гама. Това означава, че марки като Mercedes-Benz и BMW, които продават големи SUV, имат по-високи цели от тези на марки като Dacia или Citroen, които продават предимно по-малки автомобили с по-ниски емисии на CO2. ЕС ще глобява марките, които не постигнат целта си, с 95 евро на кола за грам над целта. През 2021 г. автопроизводителите платиха общо 550 млн. евро за непостигане на целите.

Пазарни лидери и изоставащи

От големите автомобилни групи в Европа, само Geely и Tesla вече са под целите си за 2025 г. Tesla няма проблем с постигането им, защото продава само електрически автомобили, докато Geely се подпомага от своята марка Volvo, която продава голям брой изцяло електрически модели. Toyota е най-близо до целта си за 2025 г. благодарение на големия брой хибриди с ниски емисии, които продава.

Предизвикателства пред Ford и Volkswagen

Ford и Volkswagen Group са изправени пред най-голяма разлика с текущи стойности на емисиите от 125 и 123 г/км съответно, което е далеч от прага от 95 грама. Други марки като Stellantis и Renault-Nissan са със стойности от 113 и 114 грама, а Toyota, Hyundai, BMW и Daimler са със стойности от 105, 108, 106 и 108 грама съответно.

Промени в пазара на електромобили

Босовете на VW, BMW и Renault призоваха ЕС да преразгледа целите за вредните емисии, тъй като продажбите на електромобили не нарастват. Пазарният дял на BEV в Европа е спаднал до 13,3% през първата половина на тази година от 13,8% през същия период на 2023 г., според Dataforce.

Компаниите се подготвят за целите, като увеличават продажбите на изцяло хибридни автомобили и продължават да налагат PHEV. Очаква се продажбите на PHEV да спаднат, особено след като ЕС налага по-голямо внимание на процента от времето, през което един plug-in хибрид работи в изцяло електрически режим.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: