Най-дългият подводен автомобилен и жп тунел в света: Мащабен строителен проект
Строителството на най-дългия подводен тунел в света започна
На 17 юни започна изграждането на най-дългия подводен автомобилен и железопътен тунел в света - "Fehmarnbelt Fixed Link". С дължина от 18 км, тунелът ще свързва Германия и Дания и ще бъде отворен през 2029 г.
Уникална технология за изграждане
За разлика от тунела под Ламанша, който свързва Англия и Франция с над 50-километрова връзка, тунелът Fehmarnbelt ще предлага както железопътни, така и автомобилни връзки. Той ще бъде изграден чрез потапяне на предварително изградени секции, вместо чрез пробиване с гигантски машини. Бюджетът на проекта е 7 млрд. евро.
Детайли по изграждането
Всяка секция се изгражда в специално съоръжение в датския Родбихавн (Roedbyhavn). Общият брой сегменти е 89, всеки с дължина 217 м, широчина 42 м и височина 9 м. Теглото на всяка секция е 73 000 метрични тона, което е еквивалент на теглото на над 13 000 слона. Те ще бъдат поставени в специално изкопана траншея, като най-дълбоката точка ще бъде на 40 метра под морското равнище.
Значително намаляване на времето за пътуване
В момента най-бързият път между Германия и Дания е 45-минутно пътуване с ферибот, което милиони пътници използват всяка година. Очаква се тунелът да намали времето за пътуване до около 7 минути с влак или 10 минути с кола. Освен това ще намали времето за пътуване между големите градове Копенхаген и Хамбург до само два часа и половина с влак, в сравнение с четири часа и половина, които са необходими днес.