Могат ли ретро имената на модели да повишат продажбите на BEV?
Ретро подходи за увеличаване на продажбите на BEV
Автопроизводителите търсят ретро начини да вдъхновят потребителите да купуват електрически превозни средства, докато пазарът преминава през предизвикателен период. Специалният редактор на Autovsita24, Фил Къри, изследва използването на класически имена на модели.
Затруднения на пазара
Въпреки забавянето на продажбите на BEV в Европа, неотдавнашният Парижки автосалон подчерта, че производителите все още са отдадени на технологията. На различните щандове бяха представени няколко нови модела, но две марки особено се фокусираха върху емоционални и исторически връзки с последните си модели.
Използване на емоционални връзки
Две автомобилни компании в Париж се върнаха към класически имена с последните си BEV модели, използвайки емоционални връзки, за да привлекат клиенти. Както Renault, така и Ford използваха своята история при именуването на новите си изцяло електрически превозни средства. В Париж бе представен новият Renault 4, след което се появи и Renault 5 на Женевския автосалон.
„Тези две коли са като икони, Renault 5 и Renault 4. Получаваме възможността да ги доведем до нашата гама EV, за да накараме хората да изпитат удоволствието и да се опитаме да подобрим продажбите на EV,“ каза Жорже Да-Круз-Мартинс, главен инженер на Renault 4.
Привличане чрез ретро апел
Изпълнителният директор на Renault, Фабрис Камболив, също подчертал привлекателността на емоционалната връзка по време на пресконференцията за Renault 4.
‘Както с нашето Renault 5, искахме да привлечем онези, които помнят и карат оригиналното Renault 4, както и да резонираме с по-младите поколения’, той каза.
Капри в светлината на прожекторите
Моделът Ford Capri направи своя европейски дебют в Париж след представянето си на Goodwood Festival of Speed.
„Искахме да уловим душата на Capri, неговото бунтовно сърце, и да го обгърнем в модерен, устойчив пакет,“ заяви Амко Ленартс, директор по дизайна на Ford Европа.
Ретро имената: повече от маркетингов инструмент
Връщането към ретро име за нови превозни средства не е нова концепция. Автопроизводителите са се опитвали и преди да използват старите модели, за да стимулират продажбите. Някои, като Fiat 500, постигнаха успех, докато други, като VW Beetle, постепенно изчезнаха от пазара.
‘Renault 5 безспорно е икона и новият автомобил прилича на оригинала’, добави Ауди Кътлър, редактор по оценяване в Glass’s. ‘Но Ford Capri е нещо съвсем различно от оригинала.’
Новото Capri на Ford е далеч от класическото купе от 60-те, 70-те и 80-те години. Автопроизводителят обаче настоява, че наследството на името надхвърля дизайна на модела.
„Електрическият Capri е електрическо превозно средство с повече наследство от всяко друго семейно EV, и именно това наследство позволява на Capri да се развива с увереност,“ добави Волкер Ейс, управител на корпоративните комуникации на Ford.