Модерни технологии в автомобилите: кои са най-полезни според шофьорите
Повече технологии в колите не винаги подобряват изживяването при шофиране
Технологичните функции трябва да работят и да имат ясна полза за водачите, за да бъдат оценени, установи проучване на J.D. Power. Многото общи характеристики не осигуряват нито едното, нито другото, според Индекса на техническия опит за 2024 г. в САЩ.
Проучването на J.D. Power
Проучването оценява опита на над 81 000 шофьори с модерните технологии за превозни средства от моделната 2024 година след 90 дни собственост. Някои разширени функции получават положителни отзиви, докато други са слабо или отрицателно оценени, според J.D. Power, цитирани от "Ауто прес".
Потребителите на електромобили
Ранните потребители на електромобили приеха, че технологията се развива, въпреки недостатъците. Но сега новите купувачи, включително на Tesla, имат по-малко търпение за технологии, които не работят според очакванията им.
Технологичен опит на водещите марки
Genesis получава най-високата класация за технологичен опит за четвърта поредна година с резултат от 584 по скала от 1000 точки. Следват Lexus и BMW. Потребителите харесват разнообразието от модерни технологии, предлагани от тези марки.
Изключени марки
От класацията са изключени Tesla, Rivian и Polestar, тъй като J.D. Power класира само марки с регистрации на превозни средства в 50 щата. Tesla, Rivian и Polestar имат данни за регистрация само в 35 щата.
Проблеми с технологиите
Проучването установи, че интелигентният климатичен контрол и други технологии, базирани на изкуствен интелект, са популярни, докато технологиите за разпознаване са по-малко полезни. Тези функции често не работят и не решават проблеми, а хората трябва да запомнят точния жест, за да проработят.
Някои шофьори споделят, че функциите за разпознаване са се провалили четири от пет пъти. Те виждат, че Apple или Android правят тази работа по-добре.
Отзиви за усъвършенствани системи
Много от анкетираните шофьори са безразлични към усъвършенстваните системи за подпомагане на водача. Функции като монитори за мъртви зони са полезни, докато други технологии са ненужни. Версията за активна помощ при шофиране, която често държи колата центрирана в лентата и използва адаптивен круиз контрол, получава най-ниския резултат сред усъвършенстваните технологии.
Шофьорите също така не ценят пътническите екрани, които са класифицирани като ненужни за предната пътническа седалка. Само 10 процента от превозните средства превозват пътници на предните седалки дневно, според J.D. Power.