MG анонсира електрическа кола с новаторска батерия до 2026 г.
Китай води с ново поколение батерии
Китай засилва усилията си за лансирането на следващото поколение батерии за електрически коли. Водещи компании като SAIC потвърждават старта на масово производство през 2026 г. Китай е световен лидер в производството на батерии, като особено се откроява с технологията LFP (литий-железо-фосфат). Въпреки постигнатото, китайският пазар активно се готви за въвеждането на твърдотелни батерии. Компании като GAC, CATL, Greatwall и BYD също насочват поглед към 2026 или 2027 г.
Импулс от правителството
Правителството на Китай силно подкрепя тези технологии чрез специално създадена инициатива CASIP, която стартира в началото на годината. Чрез тази инициатива се акцентира върху развитието и внедряването на нови батерийни технологии.
SAIC и партньорство с QingTao Energy
SAIC, която скоро ще търгува седана IM L6 с батерия от 130 kWh, също потвърждава производството на твърдотелна батерия през 2026 г. Енергийна плътност от 400 Wh/kg (820 Wh/L) е заложената цел в партньорство с QingTao Energy. Тези батерии имат предимства като подобрена безопасност и по-добри показатели при ниски температури, което е значимо за Китай.
„Тази технология ще промени играта на пазара на електрически автомобили, като повиши тяхната безопасност и ефективност.“
Chery с нови данни за плътност
Chery наскоро съобщи, че тяхната твърдотелна батерия планирана за 2026 г. ще постигне енергийна плътност от 600 Wh/kg.
Безопасността и производителността на електрическите батерии са ключови zaз Китай, където инцидентите често стават новини в социалните мрежи.
Технологичният напредък обещава бъдеще на електрическите превозни средства с по-висока безопасност и ефективност, като същевременно намалява рисковете от термичен срив и проблеми при ниски температури.