Mercedes започва тестване на автомобили с автономно управление от ниво 4 в Китай
Mercedes-Benz ще тества автомобили с автономно управление в Пекин
Mercedes-Benz ще бъде първият чуждестранен производител на автомобили, който ще тества автономни автомобили в Китай. Компанията предлага система за подпомагане на водача от ниво 3, наречена Drive Pilot, в САЩ.
Първите изпитания на автономни автомобили в Китай
Mercedes-Benz получи разрешение да тества автономни автомобили от ниво 4 по скалата на SAE за способност за самоуправление в Пекин, което я прави първият чуждестранен производител, който има право да провежда такива изпитания в Китай.
Специфични тестове и предизвикателства
Автономните автомобили на Mercedes ще изпълняват специфични тестове като паркиране, движение назад и завиване наляво в натоварен трафик (включително правене на U-обрати), според публикация на компанията в китайските социални медии на 2 август, съобщи Bloomberg.
Ниво 4 на автономност
Ниво 4 означава автомобил, който може да се движи самостоятелно без човешки надзор за продължителни периоди, макар и само при определени условия. Услуги като Waymo One на Alphabet и Apollo Go на Baidu са класирани на ниво 4.
Разработване на системата за самоуправление
Mercedes разработва своята система за самоуправление за частни автомобили, въпреки че компанията може потенциално да я използва за роботакси услуга или да я лицензира на други компании. Най-напредналата система за самоуправление на Mercedes, която е на пазара днес, е класирана на ниво 3 и е известна като Drive Pilot, но е ограничена до няколко региона.
Ограничения и бъдещи планове
Системата Drive Pilot е все още много ограничена в своите възможности. Тя е проектирана да се използва при движение в задръствания на определени магистрали, с водещ автомобил отпред и при добри метеорологични условия. Системата работи само при скорости до 40 мили в час, въпреки че Mercedes има планове да премахне това ограничение.
Сравнение с конкурентите
Конкурентните системи, като Autopilot на Tesla с Full Self-Driving и Super Cruise на General Motors, са класирани само на ниво 2 по скалата на SAE, тъй като все още изискват водачът да наблюдава пътя през цялото време и да поеме контрола при поискване.
Технологията зад самоуправлението
Системата за самоуправление на Mercedes разчита на различни камери и сензори, монтирани на съвременни автомобили, плюс някои допълнителни хардуерни компоненти. Те включват лидарен сензор, допълнителни камери отпред и отзад, микрофони за откриване на аварийни превозни средства и сензор за влага в предната колесна арка за откриване на пътните условия.