Mercedes изтегля повечето хиперкари AMG One поради риск от пожар

Проблем със задното крило заплашва близо 80% от моделите AMG One
Разработката на AMG One от Mercedes не беше лесна задача. Въпреки че концепцията дебютира през септември 2017 г., производствената версия се появи чак през юни 2022 г. Доставките за клиенти започнаха едва през януари 2023 г. Според изпълнителния директор на Mercedes, правенето на двигател от Формула 1 съвместим за публичната улична мрежа е изключително предизвикателство. Той дори изрази мнение, че ръководителите на компанията трябва да са били "пияни", когато са одобрили проекта.
Причина за изтеглянето
„Заводските настройки на задното крило могат да представляват риск от пожар, ако не бъдат коригирани.“
Въпреки че повечето от трудностите са свързани с 1.6-литров V6 двигател, масовото изтегляне, обявено от германските власти, не е свързано с този сложен двигател. Германският Федерален орган по транспорт (KBA) призовава Mercedes-AMG да коригира дефект, който потенциално може да засегне 219 автомобила.
Ако не се обърне внимание, проблемът може да причини пожар. Проблемът произтича от хидравличната линия на задното крило, която може да бъде без заключващ щифт. В най-лошия случай, това може да доведе до изтичане на хидравлична течност и запалване върху близко разположени горещи компоненти. Изтеглените автомобили трябва да бъдат инспектирани, за да се провери дали щифтът е наличен и правилно инсталиран.
Влияние върху производството
Като се има предвид, че производството е ограничено само до 275 превозни средства, изтеглянето засяга почти 80% от всички произведени единици. Най-много от засегнатите автомобили са в Германия, където 183 собственици трябва да се свържат със сервизите на Mercedes-AMG, за да разрешат проблема. Потенциално засегнатите автомобили са произведени между декември 2022 и май 2025 г.
Въпреки че два от AMG One вече са изгорели, KBA не свързва тези инциденти с настоящия дефект. Според документа за изтегляне няма съобщени случаи, причинени от липсата на заключващи щифтове на хидравличната линия на задното крило.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
