известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Продава ли Renault достатъчно електрически автомобили?

Екип MyVe
Екип MyVe
12:20 | 27.10.2024
Време за четене: 03:37 мин.
Продава ли Renault достатъчно електрически автомобили?

Преходно състояние или дългосрочен проблем?

През третото тримесечие на 2024 година, Renault отчита, че едва 7,6% от продажбите на групата са електрически превозни средства. Такава стойност може да бъде повод за безпокойство преди предстоящото затягане на нормите за емисии на CO2 в Европа, но компанията подчертава, че това е временно състояние.

Факти и показатели

От юли до септември, групата Renault е доставила 482.468 автомобила, което представлява спад от 5,6%. В същото време, приходите от автомобилния сектор са останали почти стабилни с намаление от само 0,5%.

В контекста на понижаване на финансовите цели от други големи автомобилни производители като Stellantis, BMW и Mercedes, Renault запазва своите цели, стремейки се към оперативен марж от най-малко 7,5%. Това е знак, че ревизията на Luca de Meo дава резултати. Основна спънка обаче остава продажбата на електрически автомобили.

Електрифицирани и електрически превозни средства

Общият дял на електрифицираните автомобили на компанията е нараснал до 30,2%, което е с 3,4 процентни пункта повече спрямо предходната година, предимно заради значителен ръст в регистрацията на хибриди с 52,4%. Renault се нарежда като втори на европейския пазар на хибриди, след Toyota.

Обратното важи за изцяло електрическите автомобили, които представляват само 7,6% от общите продажби на групата за тримесечието, като при марката Renault делът е 11,6%. Тези стойности са под средните за Европа, които също отбелязват спад (13,1% от началото на 2024 година).

Предизвикателства и надежди

Ситуацията е разочароваща за производител, който беше пионер на европейския пазар на електромобили. Новите изисквания за емисии на CO2, влизащи в сила през 2025 година, ще предполагат по-строги лимити, а надвишаването им ще доведе до финансови санкции. Смята се, че за да ги избегнат, производителите трябва да постигнат над 20% електрически продажби. Luca de Meo неведнъж е предупредил за рисковете от тези наредби.

Въпреки това, Renault не изразява особено безпокойство, посочвайки, че се намира в преходен период. Производството на модели като Zoé и Twingo E-tech бе спряно през първото полугодие, докато новият модел R5 още не е наличен на пазара. Намалението на продажбите на електромобили в групата се дължи и на временното спиране на доставките на Dacia Spring, чието ново поколение вече е на разположение в европейските салони.

Перспективи и перспективи

Очакванията за Renault Megane и Scénic бяха значително по-високи с началото на тяхните доставки през пролетта, но реализацията им през третото тримесечие не отговаря на очакванията. Scénic дори не фигурира в топ 50 на най-продаваните модели в Европа за септември, където първенството държи Tesla Model Y.

Любопитно е, че Renault не е посочила данни за продажбите или поръчките на новите си модели в последните си финансови резултати, което не е типично за марката.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: